
Marketing dla wymagających? Sprytne sztuczki w PrestaShop!
To niesamowite, że PrestaShop ma w sobie tyle marketingowego potencjału dla sklepów online! Wystarczy…
20 kwietnia 2023
Wiesz, że zdarzyło nam się wypuścić kota na stronie sklepu naszego klienta?! Kot zwany był Kotem Rabatowym i rozdawał kody zniżkowe. Klienci tego sklepu zoologicznego to osoby pozytywnie nastawione do świata i obdarzone poczuciem humoru, dlatego pozwoliliśmy sobie na jeszcze więcej lingwistycznej swobody! I powiemy Ci szczerze, że właścicielom marki to się naprawdę opłaciło.
Kreatywne treści w sklepach PrestaShop to temat, który może wydawać się błahy. Popisy dobrego copywritera. Ot, ozdobniki, drobnostki, „bajery”, które nijak się mają do sprzedaży. Czyżby? Przekonaj się, że personalizacja w Twojej komunikacji z klientami przynosi konkretne korzyści. PrestaShop oferuje wiele rozwiązań, które możesz kreatywnie modyfikować. Jeżeli pozwolisz podziałać utalentowanym grafikom i copywriterom – Twój sklep naprawdę na tym skorzysta.
Zaczęliśmy od mrugnięcia w kierunku właścicieli kotów. Jeśli jednak sklep sprzedaje również karmę dla psów to można podejść do tematu nieco inaczej:
Działania kreatywne to nie tylko fantastyczna zabawa, ale i sposób na skuteczne pozycjonowanie Twojej marki. To niezwykle ważne, aby pokazać, że sklep ma osobowość! Poza tym, odpowiednie treści potrafią zmienić percepcję klientów, a to istotne zwłaszcza w przypadku cen, których nie jesteś w stanie obniżyć.
Moduł zapisu na newsletter nadaje się do pełnej personalizacji i warto go wykorzystać, jako dodatkowy wyróżnik na tle konkurencji. Ale PrestaShop to jeszcze więcej okazji, aby odważnie zadziałać z treściami. Zobacz jak podchodzimy do tematu w branży zoologicznej. Tu nawet niewinny button z napisem „szukaj!” nabiera wyjątkowego znaczenia!
Jakie jeszcze możliwości oferuje Presta w kwestii personalizacji treści? Możesz zaprojektować banery, czy też paski ofertowe. Wszystko, co sprawi, że Twoja marka przyciągnie uwagę i zostanie zapamiętana zależy więc od Twoich copywriterów.
Musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań! Przeczytaj więcej i sprawdź, jak skutecznie komunikować się z klientami za pomocą kreatywnych wdrożeń w PrestaShop.
To podstawowe pytanie, które pozwoli Ci określić kierunek działań w zakresie marketingu, sprzedaży i usług – a w tym przypadku także tworzenia treści. Wybór grupy docelowej jest kluczowy dla sukcesu biznesu e-commerce, ponieważ pozwala skupić się na potrzebach i preferencjach klientów, a tym samym zwiększa Twoje szanse na sprzedaż i lojalność klientów.
Aby określić grupę docelową, dobrze jest zbadać rynek, na którym działasz, a także swoją ofertę produktów lub usług. Zastanów się, jakie grupy ludzi są zainteresowane Twoim asortymentem, jakie problemy chcą rozwiązać, a także jakie są ich preferencje i zwyczaje zakupowe. Niezbędne mogą okazać się także analizy konkurencji oraz danych demograficznych, takich jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania potencjalnych klientów.
Takie dane pozwolą Ci utożsamić się z potencjalnym klientem i dopasować komunikację do jego osobowości – a to wielki krok na drodze do wzajemnego zaufania i…sympatii.
Zobacz jak na poniższy komunikat mogą zareagować odbiorcy marki – młode kobiety:
Z naszego doświadczenia wynika, że całkiem entuzjastycznie. A teraz zastanów się, jak na podobny komunikat mogliby zareagować odbiorcy innej marki:
Czy już widzisz różnicę?
Warto także pamiętać, że kluczem do skutecznej komunikacji jest regularność i spójność przekazu. Komunikacja powinna być prowadzona regularnie, z zachowaniem spójności stylistycznej i tematycznej.
PrestaShop to platforma, która oferuje Ci wiele modułów tak pomocnych przy kreowaniu spójnego przekazu. Jeśli opracujesz odpowiedni język i kreatywne treści – sukces komercyjny jest o krok.
Tutaj przykład komunikowania miękkości i naturalności produktów bawełnianych – temat niezmiernie ważny dla grupy docelowej, co wykazały nasze badania.
Żartobliwa gra słów dopasowana do „wyluzowanej” grupy odbiorców.
Nie każdy lubi zwrot „Kochana”, ale klientki tej marki chętnie używają go w komunikacji. Odpowiedzieliśmy tym samym:
Tym komunikatem podkreślamy eksperckość marki, oraz zaplecze techniczne:
Zapis na newsletter dla branży oświetleniowej? Pstryk i gotowe!
Kreatywna burza mózgów jest doskonałym sposobem na znalezienie nowych pomysłów i rozwiązań. Oto kilka kroków, które pomogą Ci w przeprowadzeniu skutecznej burzy mózgów i znalezieniu ciekawych pomysłów lingwistycznych. Dzięki rozwiązaniom dostępnym w PrestaShop z łatwością wprowadzisz je między półki swojego sklepu online.
Burza mózgów może dostarczyć wiele ciekawych pomysłów lingwistycznych, które pozwolą wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji. Jeżeli masz na swoim pokładzie ambitną ekipę kreatywną – pozwól im pokazać swój pełny potencjał!
W dziale kreatywnym zajmuje się tworzeniem treści oraz wyrzucaniem z siebie pomysłów marketingowych, które następnie formuje w zgrabne plany.
Marketing dla wymagających? Sprytne sztuczki w PrestaShop!
To niesamowite, że PrestaShop ma w sobie tyle marketingowego potencjału dla sklepów online! Wystarczy…
Jak wygląd sklepu wpływa na wyniki sprzedaży online?
Z jednej strony wygląd to nie wszystko, z drugiej zaś – pierwsze wrażenie robi…
Dobra agencja e-commerce. Jak ją znaleźć?
Czym jest agencja e-commerce i jak może Ci pomóc? Agencja e-commerce to zespół profesjonalistów…