Dlaczego warto przeprowadzić audyt marketingowy

12 maja 2022

4. Analiza konkurencji

Przekonaj się, dlaczego audyt marketingowy jest tak pomocny, dla każdego właściciela e-commerce. 

W wirtualnym świecie zmiany zachodzą bardzo szybko. Podążanie za najnowszymi trendami, a także aktualizacjami technicznymi nie należy do najłatwiejszych zadań. Może się więc okazać, że właściciel sklepu internetowego, zupełnie nieświadomie traci jego potencjał. Poznaj aspekty, na których warto skupić uwagę podczas przeprowadzania audytu marketingowego. Zobacz tylko, ilu Klientów czeka, żeby poznać Twoje produkty i usługi!

Na podstawie danych z 2021r. ilość internautów którzy robią zakupy online wynosi już:

77%

1. Visual strony/sklepu/profili social media

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Warto zainwestować w stronę, której design jest nie tylko nowoczesny i idealnie skrojony pod klienta, ale przede wszystkim, który jest zgodny ze strategią wizualną marki. Również pozostałe elementy jak szablony postów, banery na sklepie, czy też inne materiały graficzne powinny być z nią spójne. Odpowiedni dobór koloru, czy kroju czcionki może mieć duże znaczenie w pozycjonowaniu produktu, czy też usługi na tle konkurencji.

Efekt wizualny pozwala Ci na zatrzymanie Klienta tak jakbyś złapał go za rękę. Dopiero wtedy masz szansę, żeby się przebić z jakąkolwiek ofertą.

2. UX strony

Każdy z etapów, widziany oczami Klienta, tak można by w skrócie opisać przebieg analizy pod kątem UX. Użyteczność strony jest tym, czego doświadcza na niej każdy z Twoich Klientów. To jeden z kluczowych elementów, których zaniedbanie będzie miało odbicie w konwersji. Warto sprawdzić, czy proces zamawiania poszczególnych produktów jest przejrzysty i płynny, a dokonanie płatności na stronie nie stanowi potencjalnego „wąskiego gardła”. Ewentualne niejasności na kartach produktu, potencjalne przeszkody w koszyku, problem ze znalezieniem informacji o realizacji zamówienia, mogą wpływać na decyzję o opuszczeniu sklepu przez Klienta.

 

W Click Leaders zdarzyło nam się wytropić przeszkody, których usunięcie okazało się prawdziwą rewolucją sprzedażową dla naszych Klientów. Czasami była to dosłownie kwestia odblokowania jednego przycisku. Tak, nawet taki detal może robić różnicę podczas procesu zakupowego na sklepie!

Planowanie elementów na stronie związanych z UX.

3. Komunikacja

Ogromny wpływ na postrzeganie marki ma także sposób komunikacji z Klientem. Dzieje się to nie tylko podczas tworzenia contentu w mediach społecznościowych,  ale także za pośrednictwem haseł na banerach, maili sprzedażowych, czy buttonach na sklepie. Warto zwrócić szczególną uwagę na grupę docelową i dopasować komunikację do jej potrzeb. Dynamiczny rynek e-commerce wymaga na właścicielach firm, aby walczyli stale o uwagę odbiorców, a odpowiednie zabiegi lingwistyczne mogą być tutaj skuteczną metodą na przyciągnięcie atencji potencjalnych Klientów. Agencje marketingowe social media prześcigają się w pomysłach, bo gra jest warta świeczki.

4. Analiza konkurencji

Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań z budową e-sklepu, powinieneś poznać dokładnie środowisko konkurencji i specyfikę jej działań w sieci. Szukając zarówno dobrych jak i złych przykładów prowadzenia marketingu, skup się na tym, co, możesz zrobić lepiej, aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojego biznesu.

Przyjrzyj się konkurencji, żeby nie powielać jej błędów. Zadbaj o własną, indywidualną komunikację, która przyciągnie do Ciebie właściwych Klientów.

Analizując działania swojego sklepu szukaj wszelkich wyróżników, które wykorzystasz potem w procesie marketingowym. Dostrzeżenie tego, co unikatowe w Twojej ofercie przyda się w stworzeniu efektywnej strategii. Po dokładnej analizie dotychczasowych działań promocyjnych konkurencji, a także po stworzeniu swojej unikatowej wizji i misji marki, powinieneś być już w stanie przygotować idealnie dobrane działania, które pozwolą zapaść w pamięć u Twojego odbiorcy.

Jeżeli potrzebujesz pomocy, chętnie przeprowadzimy dla Ciebie audyt marketingowy, który pomoże nam wypracować listę wdrożeń i sugestii, które przyczynią się do rozwoju Twojej marki.

Stabilny wzrost obserwatorów to dowód na skuteczne działanie działu Social Media.

Zobacz, jakie działania podejmowaliśmy dla naszych Klientów po przeprowadzeniu audytów marketingowych:

  • przygotowanie planów komunikacji do mediów społecznościowych
  • współprace z influencerkami, która mają ponad 1 mln obserwujących

  • stworzenie od podstaw planera dietetyczno – treningowego dla marki z branży zdrowie i uroda

  • zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej – content do wykorzystania na stronie internetowej i w mediach społecznościowych

  • nagranie na TikToku, które osiągnęło niemal 3 miliony wyświetleń

  • stworzenie programu lojalnościowego dla stałych Klientek

Przekonaj się, że audyt marketingowy ważny kamień milowy w historii Twojego biznesu e-commerce. Z jednej strony to brutalna prawda, która może obnażyć wcześniejsze zaniedbania. Z drugiej – konkrety i wskazówki, które same się ustawiają do realizacji.

Jagoda Wichurska

Kreatywny copywriter. Zawodowo strzela pomysłami, które wprowadza w życie za pomocą planów marketingowych.

zobacz także

Sklep internetowy PrestaShop – przykłady błędów, których możesz uniknąć

PrestaShop jest oprogramowaniem na licencji Open Source, co znaczy, że możesz bezpłatnie i całkowicie legalnie dokonywać dowolnych zmian. Masz więc ogrom możliwości. Ponadto nie płacisz żadnego abonamentu za posiadanie takiego sklepu. Wykorzystaj ten potencjał, by stworzyć sklep internetowy PrestaShop, który będzie intuicyjny, szybki i odpowiadający na konkretne potrzeby Twoich klientów. 0 Tyle sprzedawców na całym świecie wybrało oprogramowanie PrestaShop Tworząc sklep należy pamiętać, że…

Czytaj więcej

Dlaczego identyfikacja wizualna to temat, który warto zgłębić już na początku biznesu?

Identyfikacja wizualna, czyli to, co w Twojej firmie jest widoczne na pierwszy rzut oka, ma niebagatelne znaczenie w kontekście wyników sprzedażowych. W końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz…   Chcesz coli? Co przyszło Ci do głowy po przeczytaniu tego pytania? Czerwona puszka, lub butelka z napisem, który jest rozpoznawany w najbardziej odległych zakątkach świata. To jest właśnie potęga dobrze zaprojektowanego logotypu, która sprawia, że każdy wie…

Czytaj więcej

Co powinien mieć Twój sklep online w 2022

Ostatnie dwa lata upłynęły pod znakiem pandemii, co znacznie przyczyniło się do rozwoju, branży e-commerce. Nawet Klienci przyzwyczajeni do zakupów stacjonarnych niejednokrotnie zmuszeni byli zamawiać produkty, czy usługi za pośrednictwem internetu.To sprawiło, że wiemy już o wiele więcej na temat tego, co powinien zawierać sklep internetowy w 2022 roku. Zachowania zakupowe klientów na podstawie raportu Omni-commerce Wiele z funkcjonalności, które do niedawna były jeszcze…

Czytaj więcej