
PrestaShop 9.0 – co przyniesie najnowsza wersja?
Prestashop 9 najnowsza wersja Jako specjaliści w dziedzinie e-commerce, jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego rozwoju…
17 sierpnia 2022
Menu to niewątpliwie jeden z ważniejszych elementów w Twoim sklepie. To, jaką formę przybierze w dużej mierze definiuje, jak Twoja strona będzie odbierana pod kątem łatwości nawigowania i poruszania się. Jeżeli kategoryzacja to dla Ciebie czarna magia, doczytaj ten artykuł do końca – zainspiruj się!
Przejrzyste? To na pewno! Pozwalające na łatwe dotarcie do poszczególnych grup produktów? Rzecz jasna!
Kategorie powinny być nazwane w taki sposób, aby pasowały do zawartości. Można sobie oczywiście pozwolić na pewną dozę kreatywności, która pasuje do Twojej branży, ale na pierwszym miejscu postaw czytelność, a nie słowotwórcze zapędy swojego copywritera.
Unikaj nazw takich jak “inne” czy “pozostałe”, ponieważ nic to nie mówi ani użytkownikom, ani tym bardziej robotom odwiedzającym Twój sklep.
Dobrze zaprojektowane menu jest niczym brama do zakupów w Twoim sklepie.
Pomiędzy menu a pozostałymi treściami na stronie powinien być kontrast, aby pasek przyciągał spojrzenia użytkowników.
Jeżeli strona jest obszerna, to podczas scrollowania menu powinno przesuwać się razem z ruchem – w ten sposób szanujesz czas użytkownika i dbasz o jego komfort. To jeden z elementów, które wpływają na User Experience (UX) – a ten z kolei ma ogromny wpływ na sprzedaż.
Zorientuj się, w jaki sposób robią to giganci – np. Google. Warto skorzystać z jego taksonomii. Co to takiego?
Taksonomia to nic innego jak system klasyfikacji i kategoryzacji używany przez Google w celu uporządkowania produktów w kanale zakupów. Podpatrz gigantów w swojej branży, sprawdź, jak robi to konkurencja, która jest „top of the top”.
Łatwo nie będzie, ale możemy Ci obiecać, że efekty przerosną Twoje oczekiwania.
Najpopularniejsze menu w formie poziomego paska na górze strony. Pamiętaj, aby ograniczyć ilość zakładek i odpowiednio je nazwać, aby nawigacja była jak najbardziej intuicyjna.
„Kontakt” zwykle umieszcza się po prawej stronie, zaś najistotniejsze elementy po lewej, bo to tam w pierwszej kolejności kierowane jest oko użytkownika.
Zadaj sobie pytanie, czego Twój Klient potrzebuje w pierwszej kolejności i umieść odpowiedź w formie odpowiedniej zakładki menu.
Sprawdza się, kiedy chcesz umieścić w nim dużo elementów. Pozwala na rozwijaniu większej ilości kategorii bez straty dla czytelności. Pamiętaj jednak aby i w tym przypadku nie przeładować strony nadmierną ilością informacji.
Z pewnością spotkałeś się z ikonką trzech poziomych kresek przypominających tę popularną kanapkę. Takie menu używa się najczęściej w mobilnych wersjach strony, ponieważ ikonka nie wymaga nawet dopisania nazwy „menu”. Może być jednak trudna do zlokalizowania dla niektórych użytkowników..
Z pozoru łatwe zadanie może przysporzyć wielu kłopotów.
Poniżej zobaczysz listę pro tipów jakie warto uwzględnić podczas projektowania nawigacji dla e-commerce:
Promowanie podkategorii na stronie głównej przyspiesza podróż wyszukiwania – jest to szczególnie istotne podczas świąt sezonowych, kiedy użytkownik szuka bardzo konkretnych produktów.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak poruszają się użytkownicy po stronie i które elementy w menu klikają najczęściej, skorzystaj z map ciepła. To cenne narzędzie, które pozwala podjąć decyzje na podstawie rzeczywistych zachowań.
I pamiętaj – jeśli klienci nie klikają, nie kupują. Warto też przyjrzeć się innym przyczynom ich rezygnacji z zakupu, które opisujemy w artykule: Dlaczego klienci nie kupują w Twoim sklepie?
Skontaktuj się ze specjalistami, którzy wyjaśnią Ci co robić, krok po kroku. Menu dla sklepu internetowego to ważny temat, którym warto się zaopiekować zanim Twój sklep zostanie pokazany światu. Jeśli jednak zauważysz niedoskonałości po pewnym czasie, warto wykonać profesjonalny audyt, który pomoże Ci w oszacowaniu elementów do zmiany.
PrestaShop 9.0 – co przyniesie najnowsza wersja?
Prestashop 9 najnowsza wersja Jako specjaliści w dziedzinie e-commerce, jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego rozwoju…
Partnerzy PrestaShop Experts
Prestashop Experts oraz Click Leaders PrestaShop jest jednym z liderów w e-commerce, z ponad…
Najczęstsze błędy podczas zarządzania projektem: Jak ich unikać i skutecznie realizować cele
Spis treści: Zbyt wiele zadań i brak odpowiedniej priorytetyzacji Zbyt duża uwaga poświęcona detalom…