Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
22 września 2022
Twój sklep ma spory ruch ale klienci nie kupują? Bacznie obserwujesz ich w narzędziach analitycznych, widzisz że oglądają, klikają i… wychodzą? Nie siedź bezczynnie, musisz zacząć działać. Jak? Podpowiadamy!
Zakupy przez internet są uwielbiane przez użytkowników głównie przez dostępność całą dobę, brak konieczności jechania do sklepu oraz nieograniczony czas wyboru. Zdecydowanie lepiej jest zrobić zakupy przy kubku herbaty na kanapie w salonie, zamiast chodzić między półkami a później stać w kolejce do kasy, myśląc o tym, że jeszcze gdzieś trzeba za chwilę pojechać.
Co jest ważne i skłania użytkowników do częstszych zakupów, to niższe koszty dostawy, niższe ceny online niż stacjonarnie, oraz zniżki i rabaty online.
Odwrotny skutek daje długi czas oczekiwania na dostawę oraz wysokie koszty dostawy.
Sprawdź jakie formy dostawy oferujesz swoim klientom, ponieważ mają oni konkretne oczekiwania. Jeśli nie oferujesz dostawy do paczkomatu, warto się nad tym zastanowić, ponieważ aż 77% badanych internautów wybiera właśnie tą formę wysyłki.
Podobnie jest ze zwrotami. Najczęściej wybieraną formą zwrotu jest darmowy zwrot do paczkomatu. Kolejne preferowane formy to również darmowe opcje – kurierem oraz samodzielny zwrot do sklepu stacjonarnego.
Zadbaj by w Twoim sklepie pojawiły się szybkie i bezpieczne płatności. W ten sposób płaci aż 70% użytkowników. Jeśli możesz, nie rezygnuj z płatności przelewem tradycyjnym. Może wydawać się to nieco problematyczne z powodu dłuższego oczekiwania na przelew, jednak nadal spora grupa osób korzysta właśnie z przelewu tradycyjnego – głównie kobiety.
Powodów może być kilka – wiek, brak posiadania konta, a nawet… chęć ukrycia zakupu przed mężem. Jeśli więc Twoja oferta kierowana jest głównie do kobiet, przelew tradycyjny powinien znaleźć się na liście płatności obowiązkowo.
Podobnie jest ze zwrotami. Najczęściej wybieraną formą zwrotu jest darmowy zwrot do paczkomatu. Kolejne preferowane formy to również darmowe opcje – kurierem oraz samodzielny zwrot do sklepu stacjonarnego.
Przyjrzyjmy się temu, co wpływa na decyzję użytkownika o wyborze właśnie Twojego sklepu.
Najważniejsze czynniki są związane z ponoszonymi kosztami. Atrakcyjna cena produktu oraz niskie koszty dostawy. Na kolejnym miejscu plasują się pozytywne doświadczenia, warto więc dbać o dobry UX.
Ale zanim użytkownik zdecyduje się na wybór Twojego sklepu spośród konkurencji, musi Ci zaufać. Twoja wiarygodność jako sprzedawcy jest tutaj kluczowym elementem. Jeśli nie wzbudzasz zaufania, to nawet najniższe ceny nie skłonią użytkownika do zakupu.
Jak widzisz powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Mamy nadzieję, że udało nam się wskazać kierunek, w którym powinny iść Twoje analizy. Jeżeli jednak masz wrażenie, że spełniasz wszystkie wspomniane warunki, a Twój sklep online nadal nie przynosi zadowalających dochodów – być może warto sięgnąć głębiej i poszukać jeszcze innych przyczyn. Jeśli chcesz, chętnie o tym porozmawiamy.
Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
10 błędów Black Friday, które rujnują Twój biznes
Black Friday to nie tylko wyjątkowa okazja dla konsumentów, ale również wyzwanie dla właścicieli…