
Marketing dla wymagających? Sprytne sztuczki w PrestaShop!
To niesamowite, że PrestaShop ma w sobie tyle marketingowego potencjału dla sklepów online! Wystarczy…
03 kwietnia 2023
Z jednej strony wygląd to nie wszystko, z drugiej zaś – pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Nie pozwól aby niechlujny wygląd Twojej witryny negatywnie wpływał na ilość odwiedzin i wyniki sprzedażowe. Dowiedz się co zrobić, aby szybko poprawić wygląd Twojego sklepu online.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. A może raczej: jak Cię widzą, tak Cię postrzegają. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz i ta zasada powinna przyświecać każdemu właścicielowi biznesu e-commerce.
Wygląd Twojego sklepu może się wydawać sprawą drugorzędną, ale nic bardziej mylnego. To pierwsze spotkanie, pierwsza randka – coś, co sprawia, że Twój klient zostaje na dłużej albo…odchodzi.
Kolejną kwestią są emocje, które w momencie decyzji zakupowej muszą stoczyć walkę z myśleniem racjonalnym. Klient z jednej strony pragnie kupić dany produkt, ale ma poczucie, że jest on dość drogi. Jeżeli strona, na której kupuje wygląda niechlujnie, jego umysł od razu podsuwa wymówki i wątpliwości.
Teraz czas na zupełnie inną półkę cenową. Ten sklep nie jest „gorszy”, po prostu reprezentuje inną kategorię, przemawia do innej grupy klientów i wywołuje zupełnie inne skojarzenia:
Klientki takiej marki uwielbiają promocje, przeceny i konkursy. Potrzebują intensywnych bodźców i poczucia, że właśnie polują na świetną okazję.
W naszej agencji zajmujemy się tworzeniem i ulepszaniem sklepów na platformie PrestaShop. Postawiliśmy dziesiątki sklepów dbając o to, żeby były funkcjonalne, ale także estetyczne.
Zobacz, jak zadbać o kwestie wizualne, aby Twój sklep wywoływał poczucie wysokiej jakości, a nawet luksusu. Presta ma tutaj sporo do zaoferowania i tylko od Twojego teamu zależy, czy ten potencjał zostanie wykorzystany.
Kto będzie miał na to wpływ? Po pierwsze umysły kreatywne. Masz wielkie szczęście, jeżeli pracuje dla Ciebie grupa osób, której pomysły nigdy się nie kończą. Połączenie kreatywności z uważną obserwacją trendów i tego co robi konkurencja – daje Ci szansę wyróżnienia się na tle konkurencji.
Ale pomysły to nie wszystko. Potrzebujesz także sprawnych programistów, którzy nawet najbardziej szalone pomysły wprowadzą na strony Twojego sklepu.
Mamy nadzieję, że teraz rozumiesz, że to naprawdę istotne! To, czy baner na stronie głównej będzie monochromatyczny, czy też będzie kipiał kolorami, może skutkować zwiększeniem lub zmniejszeniem ruchu na Twojej stronie.
Wychodzimy od Twojego logo. Ten podstawowy element identyfikacji wizualnej powinien być opracowany starannie i bez żadnych kompromisów. Być może wymaga odświeżenia, a może nawet radykalnej zmiany.
Czas na opracowanie pozostałych elementów. Kolory na stronie muszą nie tylko komponować się z ogólną stylistyką marki, ale także pozytywnie wpływać na UX. Istnieją pewne standardy, których nie warto łamać w imię estetyki. Przycisk Call To Action, w który klient ma kliknąć po prostu musi być wyróżniony nawet, jeśli Twoja marka stosuje stonowane barwy w swojej komunikacji:
Jeżeli gubisz się w dopasowaniu kolorów do stylu swojej marki – jak najszybciej skorzystaj z pomocy profesjonalnych grafików.
Pomocne może się okazać narzędzie takie jak coolors. Ten darmowy generator palet znakomicie dopasowuje barwy, które współgrają z kolorem wiodącym obecnym np. w logo marki. Kod koloru (czyli współrzędne CMYK, RGB, HEX lub Pantone) to wartość, dzięki której uzyskasz identyczny odcień zarówno na stronie sklepu, jak i w grafikach do mediów społecznościowych, czy materiałach drukowanych, jak opakowania, czy ulotki.
Zauważyłeś ślicznego pieska, który zagląda z prawej krawędzi strony? Sprawdź poniżej!
To odnośnik do mediów społecznościowych, który zachęca, aby i tam spotkać się z komunikacją marki.
Cała strona jest utrzymana w kompozycji bieli, czerwieni i czerni, zatem kolor buttonów o dodaniu do koszyka wymagał zastosowania kontrastującego koloru niebieskiego. Są one dodatkowo animowane i zmieniają się na czerwony w momencie kliknięcia:
Jeśli jednak otworzysz tę stronę w swoim telefonie, taki baner powinien być do niej dostosowany. To częsta przypadłość sklepów internetowych. Źle wyskalowane grafiki, teksty, które nie mieszczą się na ekranie, decentralizacja najważniejszych elementów.
Nie zapominaj, że są branże, w których ruch mobilny na stronie oscyluje w granicach 70-90%.
Taki prosty zabieg może zapobiec sytuacji, w której klient się irytuje, ponieważ nie jest w stanie prawidłowo odczytać baneru, albo kliknąć w odpowiedni przycisk.
Tu z kolei pastelowe kolory i modele ubrań które najlepiej się sprzedają:
W treści na baner umieść wyróżnik, np. „naturalny” „nagrodzony” „najnowszy”. Powinna się tam także pojawić nazwa konkretnego produktu, lub kategorii produktowej.
W dziale kreatywnym zajmuje się tworzeniem treści oraz wyrzucaniem z siebie pomysłów marketingowych, które następnie formuje w zgrabne plany.
Marketing dla wymagających? Sprytne sztuczki w PrestaShop!
To niesamowite, że PrestaShop ma w sobie tyle marketingowego potencjału dla sklepów online! Wystarczy…
Czy kot w PrestaShop może przyciągnąć ruch na sklepie?
Przywiązujesz wagę do kreatywnych treści w swoim sklepie internetowym PrestaShop? A czy wiesz, że…
Dobra agencja e-commerce. Jak ją znaleźć?
Czym jest agencja e-commerce i jak może Ci pomóc? Agencja e-commerce to zespół profesjonalistów…