Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
16 listopada 2023
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną atmosferę. Grudzień to gorący okres, który generuje jedne z najwyższych w skali przychodów przedsiębiorców z przeróżnych branż. Jeśli prowadzisz działania biznesowe w social mediach i chcesz, aby Twoje zyski rosły, sprawdź nasz artykuł i dowiedz się, jakie treści tworzyć, by generowały więcej sprzedaży.
Spis treści:
Kto z nas nie lubi oddawać się świątecznej atmosferze? W tym okresie stajemy się bardziej skłonni do zakupów. Dlatego Święta to świetny moment na przeprowadzanie różnego rodzaju akcji promocyjnych, a social media są świetnym kanałem na informowanie klientów o promocjach. Treści i oferty, które wywołują emocje i zaspokoją potrzeby klientów mogą znacznie Ci w tym pomóc!
Odpowiednio zaplanowana komunikacja przedświąteczna może w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia zysków w Twoim biznesie.
Jak podaje raport Gemius Polska, 79% polskich internautów kupuje online, natomiast w samych social mediach 19%.
Odsetek ten z roku na rok stale rośnie i tak zapewne pozostanie w najbliższych latach. Sam więc widzisz, że social media to przestrzeń, w której możesz nawiązywać bezpośredni kontakt z klientem, zadawać mu pytania, rozmawiać z nim i zrozumieć jego pragnienia i potrzeby.
Marka, która jest zaangażowana w życie klientów, dostarcza rozwiązania ich problemów, jest bardzo doceniania w środowisku konsumenckim, a sami zainteresowani ofertą znacznie chętniej podejmują decyzje o zakupie.
W okresie świątecznym, szczególnie istotnym czynnikiem zakupowym jest czas. Niektórzy klienci decydują się na zakupy tuż przed samymi świętami. Warto zatem zadbać, aby informacje na Twoim sklepie internetowym były dostępne i widoczne. Chodzi o to, by klient bez szczególnych poszukiwań mógł się dowiedzieć, do kiedy może złożyć zamówienie, aby dotarło na Święta.
Zobacz, jak na profilu jednego z naszych klientów komunikowaliśmy do kiedy można składać zamówienia, aby otrzymać je przed Bożym Narodzeniem.
Organizacja świątecznego rozdania może być świetnym sposobem na aktywizację Twoich obserwatorów w social mediach.
Możesz poprosić zgromadzoną społeczność, aby udostępniali post promujący rozdanie. Taki zabieg ma na celu dotarcie do jak największej publiki i zainteresowanie ofertą nowych odbiorców.
Zazwyczaj akcje typu #giveaway cieszą się dużą popularnością, a ludzie chętnie biorą w nich udział. No bo przecież, kto by nie chciał skorzystać z takiej okazji szczególnie przed świętami?
Tu masz pole do zaproponowania klientowi tego, co w okresie świątecznym sprzedaje się najlepiej. Wielu ludzi w natłoku propozycji zakupów świątecznych ma trudności z wybraniem właściwych prezentów dla bliskich. Warto wtedy wybrać i podpowiedzieć mu to, co według Twoich klientów najbardziej przypadło im do gustu w roku ubiegłym.
Każdy z nas w okresie świątecznym szuka prezentów dla swoich bliskich. Jedni stawiają raczej na drobne podarunki, podczas gdy inni wybierają nieco droższe niespodzianki. W obu przypadkach liczy się cena. W takim wypadku warto zorganizować świąteczną promocję, która dodatkowo zachęci potencjalnych klientów do zakupów w Twoim sklepie.
Opcji promocji, które przyciągną kupujących na Twoją stronę w tym okresie jest wiele. Jedną z najbardziej popularnych form jest obniżka całego asortymentu o dany %.
Ludzie uwielbiają oglądać kulisy firm, chcą wiedzieć kto stoi za marką. Możesz wykorzystać zdjęcia i filmiki ze świątecznej Wigilii i udostępnić je na firmowym profilu.
Innym pomysłem może być pokazanie obserwatorom, jak Twój zespół przygotowuje zamówienia, gdy w tle leci Mariah Carey i dodajecie świąteczne życzenia i słodycze do paczek. To pomoże w budowaniu pozytywnych relacji z klientami.
Okres świąteczny wyzwala w nas wiele kreatywności. Dla poczucia wyjątkowości atmosfery pieczemy ciasta, dekorujemy nasze domy czy słuchamy świątecznych piosenek.
Podziel się ze swoimi obserwatorami Twoimi pomysłami na przedświąteczne spędzanie czasu. Mogą to być np. pomysły na DIY dekoracje świąteczne lub podpowiedź, co warto kupić w tym roku pod choinkę bliskiej osobie. Twoi obserwujący na pewno polubią tego typu posty!
Zobacz, jak wyżej wspomniany pomysł zastosowaliśmy na profilu naszego klienta, Meblowa1 :
Grudzień to miesiąc, w którym składamy sobie życzenia świąteczne i noworoczne. Możesz wykorzystać potencjał video w social mediach i nagrać krótkie wideo Twojego zespołu pokazujące, jak życzycie swoim obserwatorom wszystkiego, co najlepsze na nadchodzące Święta i Nowy Rok.
Takie życzenia nadają to osobistego charakteru Twojej marce i pokazują ludzi, którzy stoją za obsługą sklepu, zamówień, itd.
My wykorzystaliśmy okazję do składania świątecznych życzeń i nagraliśmy video dla nszych klientów.
Koniec grudnia często zmusza nas do refleksji nad minionym rokiem oraz daje przestrzeń na nowe plany i postanowienia. Warto wyjść z inicjatywą do swoich odbiorców i pokazać, jak marka radziła sobie w ciągu ostatnich 12 miesięcy oraz jakie propozycje i ciekawe rozwiązania proponuje na najbliższy okres.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą prowadzącym sklep w branży fashion, możesz pokazać nadchodzące nowości oraz inspiracje na nowy rok. Zachęci to Twoich klientów do uważnego obserwowania Twoich social mediów.
Ostatnim elementem, który warto wdrożyć w przedświątecznym okresie są podziękowania i życzenia od właściciela firmy.
Jeśli prowadzisz biznes to warto, abyś osobiście podziękował zarówno swoim klientom jak i pracownikom za wsparcie oraz zaangażowanie.
Wyraz wdzięczności dla członków zespołu i ludziom, którzy przez cały rok wspierali Twój biznes jest szczerym oddaniem i zwykle spotyka się to z pozytywnym odzewem oraz postrzeganiem marki.
Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
10 błędów Black Friday, które rujnują Twój biznes
Black Friday to nie tylko wyjątkowa okazja dla konsumentów, ale również wyzwanie dla właścicieli…
PrestaShop 9 – co przyniesie najnowsza wersja?
Jako specjaliści w dziedzinie e-commerce, jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego rozwoju i innowacji. W momencie…