Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
23 stycznia 2023
Myśląc o danych wyobrażasz sobie najczęściej liczby, które możesz wyciągnąć z narzędzi analitycznych takich, jak Google Analytics. Jednak dane to nie tylko cyferki…
Dane ilościowe powiedzą Ci „co, gdzie i za ile”, natomiast dane jakościowe powiedzą Ci „dlaczego”.
Przykładowo przyjmijmy scenariusz, że masz 5-stopniowy lejek sprzedażowy. Twoi Klienci nie mają problemów z przejściem pierwszego kroku i kolejnego, jednak problemy rozpoczynają się dopiero w 3 kroku. Dlaczego?
Dane ilościowe nie powiedzą Ci co się dzieje. Musisz więc dowiedzieć się tego sięgając po dane jakościowe. Jakie?
Z pomocą przyjdą Ci np. nagrania wizyt użytkowników oraz mapy ciepła (heat maps). Możesz też wprost zapytać Klientów w czym mają problem, za pomocą ankiet.
Do tego typu danych dostępnych jest wiele narzędzi. Niektóre posiadają próbny trial lub mniej wypasioną wersję darmową. Jednak nawet darmowe wersje są w stanie dostarczyć Ci wielu cennych informacji na temat tego, co robią użytkownicy Twojego sklepu czy strony lub czego nie robią, choć powinni.
Implementacja takich narzędzi to doskonały pomysł, jeśli chcesz świadomie wprowadzać działania optymalizujące konwersję.
Przykładem narzędzi, w których zobaczysz nagrania wizyt użytkowników są Hotjar, Cux, Yandex, Metrica czy w pełni darmowy MS Clarity. Sprawdź nasze artykuły na temat map ciepła.
Nagrywanie sesji pomaga Ci zweryfikować, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po stronie. Możesz prześledzić całą drogę użytkownika od początku wejścia na stronę, aż do jej opuszczenia. Co dzięki temu zweryfikujesz?
Na pewno działania, które są kłopotliwe i sprawiają problemy osobom przebywającym na stronie, jak i te dla nich atrakcyjne. Dowiesz się również skąd przychodzą i w którym momencie opuszczają Twój sklep, co może okazać się bardzo cenną informacją.
Co daje Ci analiza nagrań?
Pozwala Ci wejść w tzw. „buty klienta”. Dzięki temu szybko dowiesz się o wszystkich nieprawidłowościach związanych ze stroną.
Badanie opinii – ankiety, sprawdzają się kiedy Twój sklep nie generuje bardzo dużego ruchu, który jest niezbędny do wyciągnięcia prawidłowych wniosków z nagrań, czy map cieplnych.
Pamiętaj jednak, aby nie wstawiać ankiet zaraz na pierwszej stronie ponieważ zależy Ci, aby klient zapoznał się z ofertą, a następnie dokonał konwersji. W takim momencie ankieta mogłaby zwyczajnie zakłócać proces zakupowy.
Dobrym miejscem na ankietę będzie zatem strona potwierdzenia zamówienia lub moment, kiedy użytkownik zamierza wyjść ze strony zamykając ją. Rozważ także wysyłkę ankiety bezpośrednio na adres e-mail.
W ostatnim czasie pojawiło się wiele narzędzi do przeprowadzania ankiet. Za ich pomocą można na przykład badać satysfakcję klientów, lepiej poznawać ich potrzeby oraz oczekiwania, a także usprawniać strony internetowe. Przykładowe narzędzie jakie można wykorzystać to Webankieta.
Aby zatem spełniać wymagania i potrzeby użytkowników, sklep powinien być nieustannie monitorowany i optymalizowany. Klienci dojrzewają, zmieniają się w związku z tym ich oczekiwania, które warto spełniać. Jeśli będziesz dawać im to czego oczekują, jest duża szansa, że będą do Ciebie wracać.
Dane jakościowe odgrywają szczególną rolę, kiedy prowadzisz sklep internetowy. Dzięki nim jesteś w stanie uzyskać szczegółowe informacje w szybkim czasie.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
10 błędów Black Friday, które rujnują Twój biznes
Black Friday to nie tylko wyjątkowa okazja dla konsumentów, ale również wyzwanie dla właścicieli…