Historia

Co się kojarzy z Częstochową? Jednym Jasna Góra, a innym...Jasna Góra i Czarny Sport! CKM Włókniarz to utytułowana drużyna o bogatych tradycjach. Jako zapaleni kibice ścigania z wielką dumą przyjęliśmy informację o możliwości współpracy. Działacze klubu dali nam pełną swobodę, ale i odpowiedzialność za podejmowane działania w zakresie tworzenia e-commerce dla żużlowego klubu. Był rok 2018, a my ruszyliśmy do akcji na pełnym gazie!


Cel działań

CKM Włókniarz swoją sprzedaż opierał wyłącznie na sklepie stacjonarnym, oraz stoiskach z merchandisingiem rozstawianych na stadionie w czasie rozgrywek.

Naszym celem stało się więc umożliwienie sprzedaży online, która pomogłaby zwiększyć obroty sklepu i umożliwić zakupy kibicom zarówno z Polski, jak i z Europy.

Sprawujemy stałą opiekę nad produktami znajdującymi się w sklepie pod względem graficznym, copywriterskim i technicznym.

Co zrobiliśmy

Analiza i konsultacje przed wdrożeniowe

Zaprojektowanie i uruchomienie sklepu internetowego

Wykonanie fotografii produktowych

Stworzenie opisów na karty produktów

Restrukturyzacja kategorii w oparciu o dane analityczne

Regularne audytowanie działania sklepu

Aktywny udział w życiu klubu

Włókniarz Częstochowa

0

lat istnienia klubu

0k

Widzów na trybunach łącznie

0k

sprzedanych gadżetów

Startujemy z tematem krok po kroku:

Nasza praca zwykle zaczyna się od analiz – dowiedzieliśmy się, jakie są potrzeby rynkowe i jak z tematem radzi sobie konkurencja. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie i uruchomienie sklepu online od podstaw (w tym przypadku jako dodatkowy kanał sprzedaży). Do dyspozycji mieliśmy ponad 300 firmowych produktów: zarówno odzieży, jak i materiałów biurowych, czy też gadżetów kibica. W pierwszej kolejności wystartowaliśmy z wykonaniem fotografii produktowych, następnie stworzyliśmy starannie dopasowane opisy. Priorytetem było także umożliwienie klubowi internetowej sprzedaży karnetów
– w dzisiejszych czasach norma w świecie sportu. 
Upewniliśmy się, ze sklep jest kompatybilny z wieloma urządzeniami, zaudytowaliśmy go także pod kątem UX.

Jakie dowieźliśmy wyniki?

Dzięki naszym wdrożeniom tysiące kibiców ma możliwość zakupu gadżetów klubowych, a także karnetów sezonowych bez wychodzenia z domu.

 

Miało to istotne znaczenie zwłaszcza w czasach pandemicznych obostrzeń, kiedy tradycyjna sprzedaż była utrudniona.

 

Nowoczesny sklep online umożliwia odnoszenie sukcesów sprzedażowych. Normą dla polskiego e-commerce’u jest 1% konwersji. Na przestrzeni 4 lat naszej współpracy z CKM Włókniarz utrzymujemy ten współczynnik na poziomie ponad 2%.

 

Największym sukcesem było uzyskanie niemal 27% konwersji (kilkaset zamówień) w ciągu jednego dnia.

Zakończenie

Kiedy kochasz to, co robisz – nigdy nie jesteś „w pracy”. W tym przypadku stwierdzenie to sprawdza się znakomicie.

Nasza ekipa bierze czynny udział w kibicowaniu biało-zielonym. Na meczach jesteśmy także widoczni jako marka. Stworzyliśmy własny dżingiel, który był emitowany pomiędzy poszczególnymi biegami. Nasze logo zostało wyeksponowane kilkunastu tysiącom osób w wielu miejscach na stadionie. Transmisje telewizyjne umożliwiły dotarcie do ponad 300 tysięcy widzów.

 

 

Umieściliśmy także reklamę naszej agencji w oficjalnym programie rozgrywek.

Jesteśmy przekonani, że kolejne sezony będą okazją do celebrowania wspólnych sukcesów, zarówno sportowych, jak i biznesowych.

zobacz także

E-commerce, czyli jak ogarnąć ten cały…bigos!

Dobry bigos wymaga długiego gotowania i dodawania składników najwyższej jakości w odpowiednich proporcjach i…

Czytaj więcej

Nagrania użytkowników, czyli śledzenie zachowań w witrynie

Nagrania użytkowników – o co chodzi? Dzięki nagraniom użytkowników możesz dowiedzieć się co osoby…

Czytaj więcej

User Experience – co to takiego i jak o nie zadbać?

Czym jest UX? UX jest to skrót od terminu User Experience czyli w dosłownym…

Czytaj więcej