Stworzenie i rozwój sklepu internetowego
Led-One

Led-One zajmuje się importem, dystrybucją i produkcją nowoczesnego oświetlenia w technologii LED. Siedziba firmy znajduje się w Białej pod Częstochową. Właściciel od 2014 roku prowadził sprzedaż głównie za pośrednictwem Allegro. W 2023 roku postanowił rozszerzyć działalność i postawić własny sklep internetowy. Decyzja ta okazała się trafionym pomysłem biznesowym.


Cel działań

Wspólnie opracowaliśmy strategię mającą na celu zwiększenie sprzedaży do określonego poziomu w ciągu pierwszego roku. W ramach tego planu zdecydowaliśmy się na:

• stworzenie i wdrożenie sklepu internetowego,

• zaprojektowanie i realizację planu marketingowego,

• optymalizację działania sklepu przez wdrożenie narzędzi automatyzacji.

Co zrobiliśmy

Analiza i konsultacje przed wdrożeniem

Zaprojektowanie makiety sklepu internetowego

Stworzenie sklepu internetowego

Uruchomienie kampanii Google i Allegro Ads

Opracowanie oraz wdrożenie działań marketingowych

Kompleksowa obsługa mediów społecznościowych

Optymalizacja SEO

Efekty w pierwszym roku działania sklepu:

0%

Współczynnik konwersji

0 tys.

Przeprowadzonych transakcji

0%

Osób kupujących po dodaniu produktu do koszyka

Objaśniamy nasze działania krok po kroku: 

Stworzenie sklepu internetowego

Naszą współpracę zaczęliśmy od stworzenia sklepu internetowego. Zaprojektowaliśmy makietę dla sklepu spełniającą standardy wizualne oraz funkcjonalne dla technicznej branży oświetleniowej.

 

Następnie przeszliśmy do postawienia sklepu na platformie PrestaShop. Sklep po wielu testach był gotowy do przyjęcia klientów.

Prototyp makieta sklepu Led-One

Sklep już w pierwszym miesiącu od startu zaczął generować przychody. Nie było to efektem działań marketingowych – klienci z Allegro zaczęli przechodzić na sklep internetowy, co było już dobrym sygnałem na to, że platforma jest dobrze przygotowana pod potrzeby klientów.

Zaplanowanie działań marketingowych

W czasie kiedy powstawał sklep planowaliśmy już, jak będziemy docierać z przekazem do potencjalnych klientów. Skupiliśmy szczególnie na następujących aspektach:

 

  • uruchomienie kampanii Google Ads i Allegro Ads
  • rozpoczęcie działań w social mediach
  • optymalizacja SEO 
  • rozpoczęcie działań marketing automation
Tworzenie planu marketingowego dla Led-One

Podczas tworzenia sklepu internetowego równocześnie rozwijaliśmy kluczowe strategie marketingowe, w tym kampanie w Google Ads i Allegro Ads, aktywność w mediach społecznościowych, optymalizację SEO oraz wprowadzenie marketingu automation, aby zwiększyć zasięg i skuteczność naszych działań promocyjnych.

Wdrożenie kampanii Google i Allegro Ads

Kampanie Google Ads miały znaczący wpływ na rozwój sklepu internetowego, znacznie zwiększając jego widoczność w sieci. Dzięki reklamom udało nam się przyciągnąć klientów, co przełożyło się na sprzedaż. Efektywna optymalizacja kampanii pozwoliła na osiągnięcie lepszych wyników przy niższych kosztach, co przyczyniło się do szybszego wzrostu naszej działalności.

 

Poniżej efekty po ROKU działalności w kampaniach Google Ads:

Wzrost sprzedaży w Google Ads
%
Rzeczywisty ROAS
tys.
Zakupów
mln
Wyświetleń

Rozwój kampanii Allegro Ads przyczynił się do wzrostu konta marki na Allegro. Dzięki temu nasz klient może rozwijać się dwóch platformach jednocześnie.

 

Poniżej efekty pierwszych miesięcy w kampaniach Allegro:

Wzrost sprzedaży w Allegro Ads
%
ROAS
tys.
Sprzedanych sztuk
mln
Wyświetleń

Komunikacja w social mediach

Z social mediami marki startowaliśmy od zera. Stworzyliśmy strategię komunikacji, w której spisaliśmy wszystkie założenia i pomysły na to, jak wejść w interakcję z fanami. 

 

Postawiliśmy na edukację i inspirację w temacie oświetlenia LED. Nie zabrakło również humoru, który okazał się strzałem w dziesiątkę. 

 

Na poniższej grafice widać wzrost zasięgu od początku prowadzenia działań:

Wzrost zasięgu na Facebooku - case study Led-One

Co udało nam się osiągnąć w ROK na social mediach marki:

tys.
Zasięgu na Facebooku
Followersów na Instagramie
tys.
Kliknięć linku na Facebooku

Te wyniki stanowią znaczący sukces, biorąc pod uwagę rok naszej działalności oraz specyfikę oferowanych przez Led-One produktów technicznych, które tradycyjnie trudniej jest przedstawić jako atrakcyjne w mediach społecznościowych

Social media Ledone

Działania marketing automation

Dla marki działania marketing automation prowadzimy poprzez Klaviyo. Najważniejsze scenariusze, takie jak mail na odzyskanie porzuconego koszyka czy wiadomość po zapisie na newsletter przyniosło rewelacyjne efekty w pierwszym roku działalności.

 

Uwielbiamy kreatywne podejście do kreacji, dlatego tak wygląda maila po zapisie na newsletter.

%
Open rate
%
Click rate
%
Kupujących

Najważniejsze rezultaty

Wiemy, że dla każdego e-commercu kluczowe są działania sprzedażowe. Wdrożenie naszego planu doprowadziło do wzrostu satysfakcjonującego klienta. Poniżej podgląd tego, jak radzi sobie sklep Led-One względem panujących norm:
Sklep Led-One Średnia ogólna dla e-commerce
Współczynnik konwersji 3% 1-2%
Procent osób dodających do koszyka po rozpoczęciu sesji 5% 5-6%
Procent osób kupujących po dodaniu do koszyka 50% 30%

Są efekty!

Dzięki postępowaniu według wcześniej opracowanego planu osiągnęliśmy wyjątkowo dobre wyniki, zwiększając zasięg naszej marki i generując wzrost sprzedaży.

 

Nasza historia to potwierdzenie skuteczności integracji strategii online, które w przypadku tej branży okazały się kluczowym czynnikiem sukcesu.

Kompleksowość działań - Led-One
Blog Ledone


Sukces sklepu internetowego Led-One wynika z efektywnego połączenia kluczowych elementów takich jak stworzenie dedykowanego sklepu, uruchomienie kampanii reklamowych, aktywne wykorzystanie mediów społecznościowych oraz wdrożenie strategii marketingu automation.

 

Te skoordynowane działania nie tylko zwiększyły widoczność marki, ale również przyczyniły się do budowania zaangażowanej społeczności klientów i optymalizacji procesu sprzedaży. Całościowe podejście do marketingu i sprzedaży umożliwiło osiągnięcie wyjątkowych wyników i zrównoważony rozwój firmy na konkurencyjnym rynku oświetleniowym.

Zobacz inne case study