Case study
Light Home

Light Home to firma produkująca oświetlenie domowe. Kiedy w 2016 roku poznaliśmy jej Właściciela, produkcja i sprzedaż opierała się na niewielkim magazynie i koncie Allegro obsługującym kilkunastu klientów miesięcznie. Jednoosobowa działalność zajmowała się zarówno obsługą zamówień, jak i marketingiem.


Nasz audyt wykazał, że opieranie sprzedaży wyłącznie na platformie Allegro nie wykorzystuje potencjału firmy i nie pozwala na skuteczne budowanie świadomości marki.

Cel działań

Nakreśliliśmy wspólnie plan, którego założeniem było zwiększenie sprzedaży do określonego pułapu w pierwszym roku.

Aby to umożliwić, przedstawiliśmy propozycje konkretnych wdrożeń:

- zaprojektowanie i uruchomienie sklepu internetowego

- opracowanie i wdrożenie profesjonalnej strategii marketingowej

- usprawnienie działania sklepu za pomocą narzędzi automatyzujących

Co zrobiliśmy

Analiza i konsultacje przedwdrożeniowe

Zaprojektowanie i uruchomienie sklepu internetowego

Audyt i optymalizacja SEO

Opracowanie i wdrożenie profesjonalnej strategii marketingowej

Kompleksowa obsługa social media

Automatyzacja obsługi Klienta

Przeszkolenie pracowników marki LH

Efekty - które mówią same za siebie

0 tys

Przeprowadzonych transakcji

0 %

Średni roczny wzrost projektu

0 mln

Liczba odbiorców do których dotarliśmy

Objaśniamy nasze działania krok po kroku:

Rebranding

W 2019 roku zasugerowaliśmy stworzenie profesjonalnej strategii marketingowej, dzięki której zostały wytyczone bardzo szczegółowe ścieżki rozwoju marki. Postanowiliśmy wspólnie z klientem całkowicie odświeżyć brand.

 

W pierwszym etapie zmianie uległo logo marki, co w konsekwencji odbiło się na całej komunikacji wizualnej – konieczna była zmiana designu zarówno strony, jak i szablonów graficznych, czy innych elementów. Dzięki tym zabiegom udało się nam jeszcze bardziej dostosować wizerunek Light Home do oczekiwań jej klientów.

Pod spodem widzimy, jak duży wpływ – chociażby na działania w systemie reklamowym Facebooka – miało odświeżenia brandu. Układ graficzny, jak i spersonalizowane treści poprawiły generalny odbiór marki przyczyniając się do wzrostu obserwatorów.

W okresie 1.03-31.12.2019 kampanie wygenerowały następujące wyniki:

Wyświetlenia: 4 327 360
Kliknięcia linku: 144 891
ROAS: 6,86

W okresie 1.01-31.12.2020 kampanie wygenerowały następujące wyniki:

Wyświetlenia: 7 890 062
Kliknięcia linku: 347 884
ROAS: 9,22

Komunikacja w social mediach

Skuteczna komunikacja zaczęła przynosić efekty już od początku – odbiorcy zaczęli reagować na nasze treści pisząc komentarze, czy też przysyłając zdjęcia własnych realizacji wnętrzarskich z użyciem lamp Light Home. 


Postanowiliśmy wykorzystać ten trend oferując im w zamian kody zniżkowe na kolejne zakupy. To zapewniło nam regularne dostawy zdjęć, które pomagają w tworzeniu wiarygodnego i autentycznego contentu w mediach społecznościowych.

Większy ruch na sklepie wymagał od nas dodatkowych działań z zakresu automatyzacji. Zadbaliśmy o dodatkowe autorespondery, działające według określonych scenariuszy.

 

Postawiliśmy również wraz z klientem mocniejszy nacisk na newsletter, dzięki któremu mogliśmy docierać do Klientów nie tylko z nowościami, ale i treściami eksperckimi.

 

Aktualnie doszliśmy do kolejnego etapu, w którym nawiązujemy współpracę z projektantami wnętrz, którzy mogą używać modeli 3D lamp marki Light Home w swoich wizualizacjach. W ten sposób obsługujemy naszą wspólną grupę docelową – dostarczając jej wnętrzarskich inspiracji.

Pstryk i są efekty!

Najbardziej spektakularne zmiany nastąpiły w wynikach sprzedażowych. Z finansowego punktu widzenia: zakładany plan roczny został osiągnięty już… po czwartym miesiącu współpracy. Początkowy efekt starannie przygotowanego projektu przerósł nasze najśmielsze oczekiwania!  Trzeci rok współpracy to aż 800% wzrostu względem pierwszych 12 miesięcy.

Success story? Zdecydowanie!

Zainteresowanie produktami przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Właściciel szybko doprowadził do zwiększenia hali produkcyjnej, zatrudnił także kilkanaście osób, które zajmują się nie tylko obsługą Klientów, ale nawet opisywaniem nowych modeli, które z dużą intensywnością pojawiają się na stronach sklepu. Warto tu wspomnieć, że jako agencja udzieliliśmy pracownikom LH wsparcia merytorycznego i kilku szkoleń. Aktualnie są w stanie chociażby samodzielnie wprowadzać nowe treści zgodnie z obszernymi instrukcjami z audytu SEO.

Udało nam się także zachęcić właściciela firmy do udziału w różnorakich szkoleniach, które pomogły mu otworzyć się na nowe możliwości z zakresu marketingu.

Lampa stojąca z abażurem firmy Light Home

Z niewielkiej rodzinnej firmy Light Home stał się marką, która bez kompleksów konkuruje z dużymi graczami na rynku oświetleniowym w Polsce.

 

 

W tym momencie Light Home zaczyna działania sprzedażowe poza granicami Polski. Dzięki znakomicie ustawionym procesom jesteśmy absolutnie spokojni, że ten e-commerce poradzi sobie także za granicą.

zobacz także

Sklep internetowy PrestaShop – przykłady błędów, których możesz uniknąć

PrestaShop jest oprogramowaniem na licencji Open Source, co znaczy, że możesz bezpłatnie i całkowicie legalnie dokonywać dowolnych zmian. Masz więc ogrom możliwości. Ponadto nie płacisz żadnego abonamentu za posiadanie takiego sklepu. Wykorzystaj ten potencjał, by stworzyć sklep internetowy PrestaShop, który będzie intuicyjny, szybki i odpowiadający na konkretne potrzeby Twoich klientów. 0 Tyle sprzedawców na całym świecie wybrało oprogramowanie PrestaShop Tworząc sklep należy pamiętać, że…

Czytaj więcej

Dlaczego identyfikacja wizualna to temat, który warto zgłębić już na początku biznesu?

Identyfikacja wizualna, czyli to, co w Twojej firmie jest widoczne na pierwszy rzut oka, ma niebagatelne znaczenie w kontekście wyników sprzedażowych. W końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz…   Chcesz coli? Co przyszło Ci do głowy po przeczytaniu tego pytania? Czerwona puszka, lub butelka z napisem, który jest rozpoznawany w najbardziej odległych zakątkach świata. To jest właśnie potęga dobrze zaprojektowanego logotypu, która sprawia, że każdy wie…

Czytaj więcej

Co powinien mieć Twój sklep online w 2022

Ostatnie dwa lata upłynęły pod znakiem pandemii, co znacznie przyczyniło się do rozwoju, branży e-commerce. Nawet Klienci przyzwyczajeni do zakupów stacjonarnych niejednokrotnie zmuszeni byli zamawiać produkty, czy usługi za pośrednictwem internetu.To sprawiło, że wiemy już o wiele więcej na temat tego, co powinien zawierać sklep internetowy w 2022 roku. Zachowania zakupowe klientów na podstawie raportu Omni-commerce Wiele z funkcjonalności, które do niedawna były jeszcze…

Czytaj więcej