Partnerstwo i dynamiczne wzrosty
Ricca Fashion

Częstochowski sklep odzieżowy, którego właściciele chcieli utrzymać zainteresowanie istniejącej grupy klientek, a także zyskać nowych odbiorców, pomimo szalonej konkurencji w branży butikowej. Młody sklep wymagał sporo pracy, ale po kilkunastu miesiącach wspólnej pracy nad projektem nowej wersji sklepu efekty zaskoczyły nas wszystkich.


Cel działań

Przeprowadzenie migracji sklepu, który pierwotnie istniał w bardzo skromnej wersji. W kolejnych etapach pracowaliśmy nad personalizacją wyglądu sklepu, aby wyróżnić go na tle konkurencji. Działaliśmy nieustannie również w obszarze UX, żeby ułatwić korzystanie ze sklepu nie tylko klientkom, ale i osobom odpowiedzialnym za obsługę zamówień. Właściciele Ricca Fashion skorzystali ponadto z usługi doradztwa marketingowego, aby zrealizować długofalową strategię rozwoju.

Co zrobiliśmy

Migracja sklepu internetowego

Zarządzanie projektem

Wyznaczenie strategii rozwoju

Customowe funkcjonalności

Wsparcie techniczne

Doradztwo e-commerce

Działania marketing automation

Efekty, które mówią same za siebie

0%

Współczynnik konwersji

0 tys.

Przeprowadzonych transakcji

0 tys.

Liczba fanów na Facebooku

Objaśniamy nasze działania krok po kroku:

Nowa odsłona sklepu - migracja w 2017 roku

Najpierw przeprowadziliśmy migrację sklepu internetowego Ricca Fashion, aby ulepszyć jego wydajność i poprawić responsywność. Jednogłośnie uznaliśmy, że warto przenieść sklep na PrestaShop – największą platformę e-commerce w Europie. 

 

Zmiany zaczęliśmy od spraw najistotniejszych – ograniczony silnik sklepu uniemożliwiał wdrażanie nawet podstawowych funkcji, takich jak m.in. powiązywanie produktów.

 

Funkcjonalność na urządzeniach mobilnych to oczywiście must have od wielu lat. Stara wersja sklepu była kompletnie nieprzystosowana do przeglądania za pośrednictwem telefonu komórkowego. Urządzenia mobilne są używane przez większość użytkowników w tym segmencie, przez co musieliśmy przyłożyć tutaj znaczny nacisk na optymalizację sklepu pod tym kątem.

mobile-desktop-ricca-fashion-old (1)

Następnie wprowadziliśmy wdrożenia customowe, które umożliwiły klientkom łatwiejsze przeglądanie produktów, jak chociażby zaawansowane filtrowanie, którego nie było wcześniej. Dzięki naszym rozwiązaniom, sklep internetowy Ricca Fashion stał się bardziej intuicyjny.

 

Zmiany nastąpiły także w sekcji koszyka, co wpłynęło na jego funkcjonalność. Wszystkie przeprowadzane zmiany były sprawdzane na serwerze testowym, zgodnie z naszym workflow. Dzięki temu mieliśmy absolutną pewność, że ich wdrażanie jest zarówno efektywne jak i efektowne.

Przed

Po

Przyszłościowe podejście - zarządzanie projektem na najwyższym poziomie

Następnie przejęliśmy zarządzanie projektem i wyznaczyliśmy długofalową strategię rozwoju. Współpracowaliśmy z zespołem Ricca Fashion, aby zrozumieć ich cele biznesowe i zaproponować rozwiązania, które pomogą im osiągnąć sukces.

 

Przez ponad 60 miesięcy wykonaliśmy wspólnie ponad 300 zadań projektowych! Począwszy od aktualizacji, reagowanie na ewentualne trudności, po wdrażanie nowych rozwiązań i optymalizację bieżących funkcji.

Budowa nowego sklepu - 2023 rok

Nasza współpraca z marką Ricca Fashion przeszła kolejny etap po udanej migracji sklepu internetowego. Dynamiczne trendy i stale zmieniające się wyzwania branżowe wymagają nieustannej aktualizacji i dostosowania sklepu do najnowszych standardów.

 

Jako partnerzy Ricca Fashion od wielu lat podziwiamy ich proaktywne podejście i gotowość do przyjmowania innowacyjnych rozwiązań, które proponujemy. Ich szybka adaptacja do zmieniającego się świata e-commerce jest godna podziwu i przyczynia się do kolejnych sukcesów sprzedażowych marki.

 

Sklep przez te 6 lat urósł w ogromnym tempie. Musieliśmy zaktualizować sklep na PrestaShop do wersji 8.0.5, aby móc go dalej rozwijać. Czas płynie, a wraz z jego upływem pojawiają się stale nowe trendy i wyzwania. Sklep, który powstał w 2017 roku wymagał aktualizacji i odświeżenia.

Przed

Po

Indywidualny design - personalizacja sklepu dla unikalnego wizerunku marki

Pracę nad nowym sklepem zaczęliśmy od przygotowania nowego, bardziej nowoczesnego wyglądu. Przeprowadziliśmy dogłębną analizę marki i profilu klienta, aby zaproponować personalizację, która przyciągnie uwagę klientów i zwiększy konwersję. Lepszy design sklepu to także lepsza czytelność, również na urządzeniach mobilnych.

 

Wybrane ulepszenia, jakie posiada najnowszy sklep Ricca Fashion:

  • Mechanizm doboru produktów w koszyku
  • Prezentacja produktów ze stylizacji
  • Video na miniaturach produktów oraz na kartach produktowych
  • Karty podarunkowe
  • Program lojalnościowy
  • System ułatwiający zarządzanie stanami magazynowymi dla obsługi sklepu
  • Zaawansowane monitorowanie kompletacji zamówień

Dobieranie produktów w koszyku

Aby zachęcić klientów do osiągnięcia progu darmowej dostawy, stworzyliśmy specjalny system wyświetlania proponowanych produktów w koszyku. Klientce pokazują się produkty w tej kwocie, którą brakuje jej do osiągnięcia darmowej dostawy. Dodatkowo system dobiera produkty w taki sposób, aby jak najbardziej pasowały do zawartości koszyka.

Funkcja w okresie badania przyniosła wzrost o:

tys.
Wzrost wartości zamówień

Prezentacja produktów ze stylizacji i video na sklepie

Jednym z kilkunastu nowości, była funkcja na karcie produktu, która pozwala od razu zobaczyć produkty wykorzystane w stylizacji na zdjęciu

Produkty w stylizacji

Zauważyliśmy rosnące zapotrzebowanie klientów na interaktywne prezentacje produktów. Dlatego postanowiliśmy wzbogacić doświadczenie zakupowe poprzez dodanie wideo na miniaturach produktów oraz na kartach produktowych, co pozwoliło klientom uzyskać bardziej szczegółowe informacje o produktach przed dokonaniem zakupu.

 

Karty podarunkowe i program lojalnościowy

Wprowadziliśmy również opcję zakupu kart podarunkowych, oferując różnorodność personalizacji, aby ułatwić klientom zakup elastycznych i personalizowanych prezentów.

Karty podarunkowe

Opracowaliśmy i wdrożyliśmy program lojalnościowy, który oferuje korzyści za regularne zakupy, zachęcając klientów do częstszych wizyt i zwiększając ich zaangażowanie w markę.

Program-lojalnosciowy-Desktop
Program lojalnościowy mobile

System do obsługi stanów magazynowych

Zaproponowaliśmy także wiele customowych modułów ułatwiających działanie firmy. Jednym z nich było zdalne monitorowanie stanów magazynowych produktów, które przy lawinowym wzroście (zarówno asortymentu, jak i zamówień) okazało się dla właścicieli zbawienne.

 

Jesteśmy dumni z tego, że kiedy zauważamy obszar wymagający automatyzacji – sami wychodzimy z inicjatywą. Tak było w przypadku min. drukowania etykiet, które zaprogramowaliśmy tak, żeby obsługa zamówień przebiegała jeszcze sprawniej.

Wyniki

Można powiedzieć, że ta marka odzieżowa rozwijała się równolegle z nami i dojrzewała do poziomu liderskiego. Przez te wiele lat współpracy zrealizowaliśmy wiele zadań, które przyniosły zarówno rozpoznawalność jak i stabilność finansową biznesu. Kilkaset tysięcy zamówień to pułap, o jakim marzy niejeden butik z odzieżą kobiecą, a wciąż rosnący zasięg to świetny prognostyk na kolejne sezony.
Sklep Ricca Fashion Średnia ogólna dla e-commerce
Współczynnik konwersji 3,12% 1-2%
Procent osób dodających do koszyka po rozpoczęciu sesji 9,18% 5-6%
Procent osób kupujących po dodaniu do koszyka 34% 30%
Strona kategorii
Karta produktu
Strona główna
Blog
Koszyk

Ricca Fashion pracuje z nami od wielu lat, a pomysły na kolejne działania pojawiają się tak szybko, jak modele ubrań w kolejnych kolekcjach marki. Cenimy sobie imponującą proaktywność właścicieli, którzy często nas odwiedzają i są otwarci na wszelkie innowacje. Możnaby powiedzieć, że wręcz w modelowy sposób dostosowują się oni do nowinek w świecie e-commerce. Dzięki temu Ricca Fashion odnosi kolejne sprzedażowe sukcesy.

Zobacz inne case study