Case study
Rêves

Marka modowa, która dumnie prezentuje najwyższej jakości materiały i dodatki, tworząc ubrania, o których marzą kobiety. Efekt licealnej przyjaźni i współpracy aktorki Olgi Kalickiej oraz przedsiębiorczej Karoliny Borowskiej.


Taki projekt zasługiwał na sklep z wyższej półki...i taki właśnie dla nich stworzyliśmy.

Cel działań

Przeprowadzenie skutecznej migracji sklepu na platformę PrestaShop.

Zależało nam na odpowiednim pokazaniu zalet oferty produktowej oraz stworzeniu sklepu, który odpowie na rosnące wymagania grupy docelowej.

Funkcjonalny sklep, który działa zarówno na ekranie komputera, jak i telefonu komórkowego musi być zgodny z zasadami UX, a także potrzebami grupy docelowej.

Co zrobiliśmy

Modyfikacja makiety sklepu

Dostosowanie karty produktu do zasad UX

Zaawansowana konfiguracja GA

Testowanie konfiguracji

Weryfikacja struktury linków

Migracja poczty

Przygotowanie tutoriali, doradztwo

Efekty, które mówią same za siebie:

0 %

wzrost ilości użytkowników w ciągu 2 miesięcy

0 tys.

nowych użytkowników

0 tys.

transakcji w ciągu roku

Rêves…czyli wszystko zaczyna się od marzeń

Marka Rêves to efekt marzeń Karoliny Borowskiej i jej przyjaciółki Olgi Kalickiej. W 2020 roku powołały do życia markę modową, która połączyła romantyczny i kobiecy styl z jakością, która zadowala nawet najbardziej wybredne klientki. Szyte w Polsce, dopracowane w najdrobniejszych szczegółach ubrania kobiece domagały się odpowiedniej oprawy. Za performance i komunikację marki odpowiadała agencja Niebieski Lis, nasz bliski partner biznesowy, przez którego zostaliśmy poleceni do pozostałych zadań. Nasza agencja zajęła się przeniesieniem sklepu na bardziej efektywną platformę.

Objaśniamy nasze działania krok po kroku: 

Naszą współpracę zaczęliśmy od analizy sklepu, który założono na prostej i darmowej platformie WordPress. Nie była ona jednak wystarczająco efektywna, dlatego od razu zaproponowaliśmy przeniesienie na PrestaShop. Ta platforma należy do naszych faworytów, ponieważ oferuje o wiele więcej funkcjonalności.

Zaczynamy od podstaw:

Przygotowana została uaktualniona makieta sklepu, kompatybilna zarówno z widokiem typu desktop jak i mobile.

Następnie rozpoczęliśmy prace z zakresu dostosowania strony do procesu zakupowego. Do standardowych działań należy na przykład wyłączenie pewnych funkcji z formularza (tytułowanie Pan/Pani, pytanie o datę urodzenia, czy dodatkowe komunikaty związane z ofertami partnerskimi).

Ważnym etapem było także ostylowanie listy na karcie produktu, czy też poprawienie komunikatów na stronach 404. Usunęliśmy także standardowe opcje w silniku, z których nie miał potrzeby korzystać klient jak np. korekty płatności, które zostały usunięte zarówno z konta klienta, jak i z linków w stopce.

Graficzne przedstawienie prototypu sklepu internetowego dla modovej marki reves

Diabeł tkwi w szczegółach?

Przykładem jednej z dziesiątek dodatkowych funkcjonalności, jaka została wdrożona z naszej strony była funkcja zmieniająca wartość wyświetlanej sumy produktów w nagłówku i ikonie koszyka. Ma to miejsce, gdy użytkownik zmieni liczbę produktów znajdując się już w koszyku.

Wdrożona została też zaawansowana konfiguracja Google Analytics. Dodaliśmy widoki oraz ustawiliśmy cele aby pobierać szczegółowe wyniki. Dokończyliśmy także konfigurację wszystkich form płatności.

Grafika przedstawiająca kobietę z laptopem w ręku dokonującą wyboru płatności za zakup sukienki.

Testowanie sytuacji kryzysowych:

W ostatnich krokach podczas testowania została podjęta próba wywołania błędu w działaniu strony. Wszystko po to, aby upewnić się, że wszelkie procesy działają prawidłowo, a fundamenty sklepu są na tyle mocne, by odpowiednio reagować nawet w sytuacjach „podbramkowych”. To niezmiernie ważne doświadczenia, które procentują w przypadku awarii, czy też momentów, kiedy strona jest z różnych przyczyn przeciążona. Pomyśl chociażby o premierach nowych kolekcji, czy też okazjach typu Black Friday. Chcieliśmy mieć pewność, że sklep naszego klienta jest przygotowany na działanie na najwyższych obrotach, o każdej porze dnia i nocy.

Kolejnym zadaniem dla naszych specjalistów okazało się uzupełnienie brakujących tłumaczeń modułów. Zawsze kładziemy też ogromny nacisk, aby strona była zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Grupa odbiorców używających tego typu urządzeń stale rośnie, podobnie jak jej wymagania. Zaniedbanie funkcjonalności na urządzeniu mobilnym ma zawsze opłakane skutki.

Wdrożenie poprawek związanych z działaniem wyszukiwarki i mapą paczkomatów było następnym etapem prac. Teoretycznie to detale, ale jak się okazało, ich prawidłowe funkcjonowanie miało ogromny wpływ na jakość całej strony.

Grafika symbolizująca błąd serwera na który można napotkać w czasie zakupów online
Grafika obrazująca testowanie funkcjonalności w sklepie internetowym
Przykład koszyka zakupowego w sklepie internetowym z ubraniami

Prace końcowe:

Zanim wystartuje nowa strona, zawsze upewniamy się, że dopięliśmy na ostatni guzik kwestie przekierowań, czy archiwizacji materiałów ze starej wersji. Wykonujemy niezbędne eksporty danych, czy też przepięcia (np. mailowego adresu z roboczego na docelowy).

Na tym etapie powstała strefa DNS nowej strony. Zresetowaliśmy także ustawienia apache i wygenerowaliśmy nowy htaccess.

 

Na koniec skonfigurowaliśmy jeszcze moduł do generowania etykiet. Wykonaliśmy też szereg testów w ścisłej współpracy z właścicielkami firmy.

Obrazek przedstawia zrzut ekranu sklepu internetowego strefy dns

Gotowi do startu?

Pozostało nam jedynie wyłączenie blokady robotów Google z kodu strony, podłączenie i sprwadzenie Google Analytics, a także import zamówień złożonych w czasie wykonywania migracji (ze starego na nowy sklep).

Sklep był gotowy na swoją premierę.

Google analytics, dzięki któremu można sprawdzić wskaźniki sprzedażowe w sklepie internetowym

Efekty, które mówią same za siebie:

Wzrost sprzedaży o ponad 100% to oczywisty i niezaprzeczalny efekt naszych działań. Pięknie wyeksponowane produkty i intuicyjnie zaprojektowany sklep, w którym aż chce się kupować! Klientki Rêves doceniły zarówno jakość produktów, jak i kompletne opisy, czy łatwość w wyborze rozmiaru. Zakupy w sklepie Reves-store są proste i przyjemne, co sprawia, że marka regularnie podbija serca kolejnych Polek. Sklep rozwija się znakomicie, a właścicielki marki marzą o kolejnym etapie – otwarciu butiku stacjonarnego.

Co dalej?

Oddając sklep w ręce naszych klientów, uświadamiamy im, że jest to „żywy organizm”, który od czasu do czasu będzie wymagał zabiegów pielęgnacyjnych. W systemie abonamentowym zapewniamy kompleksową opiekę, ale naszą ambicją jest także przekazanie klientowi pakietu edukacyjnego. Chodzi o to, żebyś rozumiał przynajmniej część procesów, które dzieją się na technicznym zapleczu sklepu i potrafił reagować tam, gdzie jest to konieczne.

Dla sklepu Rêves przygotowaliśmy więc tutoriale na temat dodawania rabatów do poszczególnych produktów (to zaoszczędza czas, kiedy pojawia się niespodziewana okazja promocyjna, czy specyficzna sytuacja na magazynie). Dla naszych klientów tworzymy zwykle edukacyjne materiały video, albo instrukcje krok po kroku opatrzone zrzutami ekranu.

Aktualnie opiekujemy się platformą sklepu od strony IT i do nas należy wdrażanie integracji technicznych, oraz reagowanie na aktualizacje, czy nieprzewidziane problemy. Jednak przeszkolona ekipa marki Rêves współdziała z nami w pewnych kwestiach, a czasami nawet jest w stanie rozwiązać sprawy techniczne na własną rękę.

Przedstawienie strony systemu wygodnych zwrotów dostępnych w sklepie internetowym reves store
Przykładowa karta produktu ze sklepu internetowego Reves
Zrzut ekranu ze strony głównej internetowego butiku marki Reves
Strona kategorii sukienek w sklepie online marki Reves
Strona przedstawiająca podsumowanie koszyka oraz sugestie produktowe

Rêves to zespół, z którym bardzo przyjemnie się nam pracuje. Dziewczyny są wymagające i wiedzą, czego chcą, ale ich konkretne wytyczne sprawiają, że proces wdrażania zmian jest o wiele krótszy. Spełnianie poszczególnych marzeń (rêves) rozpala apetyt na kolejne, dlatego już teraz możemy zdradzić, że kolejne projekty wychodzą z fazy planów na przyszłość w fazę konkretów.
Watch this space.

zobacz także

5 historii o tym, że strategia marketingowa to tylko połowa sukcesu

Masz strategię marketingową dla swojego biznesu e-commerce? Gratulujemy!  Ale zaraz, zaraz – jeżeli wierzysz,…

Czytaj więcej

Jak znaleźć dobrego copywritera?

Dlaczego Twoja marka potrzebuje dobrego copywritera? Jeżeli prowadzisz biznes online z pewnością zwracasz uwagę…

Czytaj więcej

Dlaczego klienci nie kupują w Twoim sklepie?

Twój sklep ma spory ruch ale klienci nie kupują? Bacznie obserwujesz ich w narzędziach…

Czytaj więcej