Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
01 lipca 2022
SEO, czyli z angielskiego „Search Engine Optimization” oznacza optymalizację witryny pod wyszukiwarki internetowe.
Co jednak kryje się pod tym pojęciem? Dla przeciętnego użytkownika internetu proces poszukiwania informacji rozpoczyna się od wpisania stosownego zapytania. Po stronie wyszukiwarki leży za to pokazanie najtrafniejszej odpowiedzi na to zapytanie. Skąd jednak Google wie, czy to właśnie Twoja strona jest tą najlepszą? Odpowiedź na to pytanie kryje się pod pojęciem robotów indeksujących. Oprócz ludzi, zautomatyzowane algorytmy „wędrują” po internecie i zbierają informacje o zamieszczonych w nim witrynach i ich treściach. Można więc stwierdzić, że najlepsza witryna internetowa będzie wykonana w taki sposób, aby być czytelną zarówno dla ludzi, jak i robotów indeksujących.
Ponieważ SEO jest zagadnieniem bardzo złożonym i uwzględniającym wiele obszarów, najczęściej stosuje się podział na trzy główne grupy.
Pod pojęciem On-Page SEO rozumie się wszelkie działania związane z treściami, jakie dostarczają klientowi nowych informacji oraz doprecyzowują komunikat, o czym jest Twoja witryna. Aktywności takie jak pisanie postów na blogu, zapewnienie wewnętrznego linkowania między podstronami tudzież uzupełnianie atrybutów ALT w obrazach sprawiają, że roboty wyszukiwarek nie tylko rozumieją, o czym jest Twoja witryna, ale również nie mają problemu z jej nawigacją.
Przeciwieństwem On-Page SEO jest optymalizacja pod kątem tego, co dzieje się poza Twoją własną witryną. Zdobywanie linków odsyłających (ang. backlink), które prowadzą z wartościowych witryn do Twojej są w stanie bardzo szybko zwiększyć pozycję na listach wyników wyszukiwania.
Oczywiście nie oznacza to, że powinieneś teraz rozpocząć podróż po internecie i wklejać wszędzie link do swojej witryny. Roboty google, które indeksują witryny uwielbiają przejść z jednej strony tematycznej do domeny poświęconej tej samej tematyce.
Zatem jeżeli Twoja strona to np. sklep z lampami, przejście z bloga wnętrzarskiego czy rankingu najlepszych lamp roku 2022 zdecydowanie pozwoli wskoczyć jej na wyższą pozycję. Off-Page SEO to również wszelkie kanały social media.
Ostatnią grupą optymalizacji SEO jest spełnienie pewnych wymogów technicznych. Czy strona posiada odpowiedni kontrast między tekstem a kolorem tła? Czy interaktywne elementy strony posiadają odpowiedni minimalny rozmiar? Czy strona posiada wdrożone dane uporządkowane dla łatwiejszej komunikacji między robotami indeksującymi treść, a witryną?
Wszystko to i o wiele więcej elementów składa się na ogólną jakość strony, a im jest ona wyższa, tym więcej ruchu z internetu będzie kierowane pod Twój adres.
SEO to proces, który polega na optymalizacji, co oznacza, że nie istnieje w tym miejscu pojęcie osiągnięcia stu procent. Zawsze można zdobyć ten dodatkowy link zwrotny, napisać nowy post lub zaktualizować wcześniej napisany poradnik. Stale zmieniające się trendy w branży marketingu internetowego sprawiają, że warto stale być na topie, wprowadzać aktualne rozwiązania i poszukiwać nowych możliwości.
W Roku 2019 Google nagłośniło aktualizację algorytmu BERT, która sprawiła, że w zapomnienie odeszły treści blogowe, w których więcej tekstu oznaczało lepsze SEO dla strony. Biorąc pod uwagę fakt, że większość użytkowników korzysta w dzisiejszych czasach z urządzeń mobilnych, Google wprowadziło zmianę algorytmu, który określał jakość witryn. Na znaczeniu zyskała szybkość i wygoda użytkowania z jaką jesteśmy w stanie dostarczyć odpowiedzi na zadane pytanie.
Zgodnie z informacjami od Google, jeżeli wersja mobilna witryny nie będzie dobrze zoptymalizowana, wtedy również wersja desktopowa będzie o wiele niżej na pozycji wyszukiwania.
Rok 2021 to kolejne nowości, ponieważ Google jest w trakcie testowania nowego algorytmu analizującego treści o nazwie MUM. Algorytm ten będzie skupiał się na analizie kontentu strony jakim są multimedia, nie tylko graficzne, ale również wideo i audio. Oznacza to, że dla dobrego SEO witryny znaczenie będą miały klarowne, jednoznaczne zdjęcia, ponieważ to one często dostarczają najszybszej odpowiedzi na wiele zapytań.
Wyobraź sobie sytuację, w której piszesz bardzo dużo tekstu na stronie z produktem (przykładowo: sandały męskie), jednak znaczna część treści traktuje o kobiecych szpilkach. Większość użytkowników trafia na stronę, ponieważ szuka informacji o butach męskich. Widząc, że strona którą odwiedzili nie jest odpowiedzią na ich pytanie, najpewniej albo nie klikną w wynik wyszukiwania, albo natychmiast wyjdą ze strony, gdy zobaczą jej treść. Do Google wysłany zostanie wtedy jednoznaczny sygnał: Ta strona nie jest o sandałach męskich. Tym samym strona zacznie spadać w rankingu, ponieważ odpowiedź, jaką daje użytkownikowi nie jest odpowiednia.
Oczywiście przyczyn opuszczenia strony może być wiele. Ściana tekstu nie podzielonego na czytelne paragrafy nie jest mile widziana. Podobnie sprawa się ma z niewygodnym interfejsem bądź brakiem pożądanej funkcjonalności. To właśnie dlatego warto jest stale monitorować SEO witryny.
Jak widzisz tematyka SEO jest niezwykle złożona i wymaga wielu zabiegów, aby witryna, którą tworzysz działała efektywnie. Jeżeli nie wiesz, jak zacząć pracę nad jakością strony, zdecyduj się na profesjonalny audyt. Wskazanie “punktów zapalnych” i najsłabszych elementów Twojej witryny to pierwszy krok do poprawienia jej pozycji w rankingach wyszukiwania.
Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
10 błędów Black Friday, które rujnują Twój biznes
Black Friday to nie tylko wyjątkowa okazja dla konsumentów, ale również wyzwanie dla właścicieli…