Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
30 września 2022
Jeżeli prowadzisz biznes online z pewnością zwracasz uwagę na to, co Twoim klientom rzuca się w oczy w pierwszej kolejności. Identyfikacja wizualna, nowoczesny wygląd strony internetowej, nienaganna prezentacja produktów. Za tym wszystkim stoją jednak słowa, które docierają do umysłów osób odwiedzających Twoją stronę. To, w jaki sposób opowiesz im o swojej marce, może mieć znaczny wpływ na ich decyzje zakupowe i nie tylko. I tu z pomocą przychodzi osoba, która może Ci pomóc. Jednak znalezienie dobrego copywritera może nie być takie łatwe.
Szukając odpowiedniej osoby do swojego zespołu, przemyśl, jakie cechy powinien posiadać idealny copywriter.
To podstawowa i oczywista cecha – dobry copywriter pisze z łatwością. Ma szeroki zasób słów, nie robi błędów ortograficznych, ani stylistycznych. Potrafi w szybki sposób skomponować chwytliwe hasło i napisać treści tak, aby czytało się je przyjemnie.
Nie wystarczy „dobrze pisać”. Tworzenie odpowiednich treści to przede wszystkim świadomość tego, gdzie będą one wykorzystywane. To kolejna umiejętność dobrego copywritera. Tak zwane pisanie pod SEO znacznie się różni od treści do mediów społecznościowych. Opisywanie produktów również rządzi się innymi prawami niż hasła na popupy, czy bannery.
Kolejnym talentem, który cechuje dobrego copywritera jest dopasowanie języka do odbiorców. Przykład? Grupa młodych dziewcząt chętnie zidentyfikuje się luźnymi i bezpośrednimi zwrotami, które nie będą miały racji bytu w przypadku copy na stronie kancelarii adwokackiej. Jeżeli zainwestujesz w dobrego copywritera zauważysz, że jest to osoba, która czyta i analizuje dane na temat grupy docelowej. Ustalenie, do kogo się pisze powinno być tu absolutnym priorytetem.
Dobry copywriting to z pewnością umiejętne operowanie grą słów i skojarzeniami, które u czytającego wywołują odpowiednie emocje. Nie jest natomiast poezją, w której odbiorca musi się zastanawiać, co autor miał na myśli. Przerost formy nad treścią, szukanie kwiecistych epitetów, nadmiar zdań złożonych – to wszystko grzechy, które wciąż popełnia zbyt wiele piszących osób. Dlatego warto znaleźć osobę, która potrafi zachować balans pomiędzy tzw. flow, a merytorycznym „mięskiem”.
Empatia to słowo klucz, także w przypadku copywritingu. Dobry specjalista przede wszystkim odpowie sobie na kilka pytań: co trapi moją grupę docelową? Co ich bawi, a co denerwuje? Co spędza im sen z powiek? Czego potrzebują, żeby poczuć się lepiej?
Jedną z technik, które mogą okazać się tu przydatne jest dopuszczenie odbiorców do głosu poprzez umiejętne zadawanie pytań. Internauci uwielbiają mówić o sobie, swoich problemach zdrowotnych, małych porażkach, czy sukcesach. Dlatego każdy post na interakcję powinien być zakończony pytaniem.
Kolejnym sposobem jest wyprzedzanie potencjalnych pytań klientów. Na podstawie korespondencji z działem obsługi klienta można z łatwością wyłuskać najpopularniejsze pytania i odnieść się do nich w treściach, używając zwrotów takich jak: „nie wiesz jak stosować nasze suplementy?”, „czy mamy dostawę do paczkomatów?”, albo „jeżeli chcesz dołączyć do programu lojalnościowego…”. Dzięki takiej postawie wzbudzisz większe zaufanie, a także sprowokujesz odbiorców do zadawania kolejnych pytań.
Warto także zainteresować się, czym jest storytelling i jak wpływa na zacieśnianie więzi pomiędzy piszącym i czytającym. Wzbudzenie u odbiorcy poczucia „ja też tak mam” to już połowa sukcesu.
Czy do zadań dobrego copywritera należy sprzedawanie? Częściowo tak. Dobrze skonstruowany tekst zakończony odpowiednim CTA może i powinien przybliżyć Twojego klienta do zakupu. Tu przydadzą się specyficzne techniki lingwistyczne, jak chociażby „reguła niedostępności” – czyli stwarzanie poczucia, że produkt jest limitowany i naprawdę warto go kupić i to teraz! Pamiętaj jednak, aby nie wymagać od swojego copywritera, żeby pisał wyłącznie sprzedażowo. Tego typu próby muszą się zakończyć niepowodzeniem.
Zdarzyło Ci się zostać zaczepionym przez nachalnego akwizytora? Czy zależy Ci na podobnych emocjach u odbiorców Twojej marki? No właśnie.
Pozycjonowanie w sieci to zupełnie odrębna dziedzina, o której pisaliśmy w jednym z naszych artykułów. Pisanie zgodnie z jej regułami wymaga specyficznych umiejętności, dlatego wielu przedsiębiorców do tego typu zadań zatrudnia dodatkową osobę. Tworzenie opisów produktów, czy kategorii musi spełniać wymagania robotów Google, ale nadal jest przeznaczone dla ludzi! Warto o tym pamiętać, zanim Twój copywriter opublikuje tekst, w którym pojawiają się jedynie słowa…kluczowe.
Czy szukanie naprawdę dobrego copywritera jest jak szukanie igły w stogu siana? Oj tak! W obecnych czasach copywriting wydaje się być stosunkowo „łatwym” zajęciem, dlatego masz do przeszukania szerokie zasoby freelancerów. Przydatne mogą być platformy zrzeszające takie osoby, możesz także skorzystać z usług specjalistycznej agencji. Tu jednak pojawia się kolejne pytanie: jak znaleźć dobrą agencję e-commerce? Ale to już temat na osobne opowiadanie.
Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce
Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…
Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
10 błędów Black Friday, które rujnują Twój biznes
Black Friday to nie tylko wyjątkowa okazja dla konsumentów, ale również wyzwanie dla właścicieli…