Pozyskaj klientów za pomocą kreatywnych treści w sklepie PrestaShop

20 kwietnia 2023

Użyj kreatywnych treści, aby znacznie zwiększyć konwersję w Twoim sklepie online.

Przywiązujesz wagę do kreatywnych treści w swoim sklepie internetowym PrestaShop? A czy wiesz, że odpowiednio dobrane słowa mogą znacząco wpłynąć na konwersję? Dowiedz się więcej i wykorzystaj możliwości, jakie PrestaShop oferuje w temacie treści dla sklepów online.

Wiesz, że zdarzyło nam się wypuścić kota na stronie sklepu naszego klienta?! Kot zwany był Kotem Rabatowym i rozdawał kody zniżkowe. Klienci tego sklepu zoologicznego to osoby pozytywnie nastawione do świata i obdarzone poczuciem humoru, dlatego pozwoliliśmy sobie na jeszcze więcej lingwistycznej swobody! I powiemy Ci szczerze, że właścicielom marki to się naprawdę opłaciło. 

Kreatywne treści w sklepach PrestaShop to temat, który może wydawać się błahy. Popisy dobrego copywritera. Ot, ozdobniki, drobnostki, „bajery”, które nijak się mają do sprzedaży. Czyżby? Przekonaj się, że personalizacja w Twojej komunikacji z klientami przynosi konkretne korzyści.

 

PrestaShop oferuje wiele rozwiązań, które możesz kreatywnie modyfikować. Jeżeli pozwolisz podziałać utalentowanym grafikom i copywriterom – Twój sklep naprawdę na tym skorzysta.

Zaczęliśmy od mrugnięcia w kierunku właścicieli kotów. Jeśli jednak sklep sprzedaje również karmę dla psów to można podejść do tematu nieco inaczej:

Przykład baneru dla sklepu online z kreatywnymi treściami przemawiającymi do właścicieli zwierząt
Warto szukać zabawnej gry słów opartej na terminologii danej branży.

 

Działania kreatywne to nie tylko fantastyczna zabawa, ale i sposób na skuteczne pozycjonowanie Twojej marki. To niezwykle ważne, aby pokazać, że sklep ma osobowość! Poza tym, odpowiednie treści potrafią zmienić percepcję klientów, a to istotne zwłaszcza w przypadku cen, których nie jesteś w stanie obniżyć.

Co można spersonalizować na Prestashop?

PrestaShop to platforma, na której treściowo można faktycznie poszaleć. Zastąpiliśmy więc nudne „zapisz się na newsletter” treścią, która wpada w ucho i wywołuje uśmiech na twarzy subskrybenta:
Kreatywny przykład zapisu na newsletter dla branży zoologicznej

Moduł zapisu na newsletter nadaje się do pełnej personalizacji i warto go wykorzystać, jako dodatkowy wyróżnik na tle konkurencji. Ale PrestaShop to jeszcze więcej okazji, aby odważnie zadziałać z treściami.

 

Zobacz jak podchodzimy do tematu w branży zoologicznej. Tu nawet niewinny button z napisem „szukaj!” nabiera wyjątkowego znaczenia!

Przykłady kreatywnych zastosowań treści w materiałach dla branży zoologicznej
Przykłady kreatywnego zwracania uwagi konkretnej grupy docelowej - właścicieli psów.

 

Jakie jeszcze możliwości oferuje Presta w kwestii personalizacji treści? Możesz zaprojektować banery, czy też paski ofertowe. Wszystko, co sprawi, że Twoja marka przyciągnie uwagę i zostanie zapamiętana zależy więc od Twoich copywriterów.

Co dają Ci kreatywne treści na stronie sklepu PrestaShop?


Po pierwsze wspomniana już personalizacja – trafienie w sedno i wywołanie odpowiedniej reakcji. Twoi klienci uśmiechają się, czytając ofertę i mają poczucie, że po drugiej stronie siedzi człowiek, myślący podobnie do nich.

 

Po drugie pozycjonowanie. Chcesz prowadzić biznes z wyższej półki nie walcząc z konkurencją obniżkami? Pokaż, że za Twoje produkty warto zapłacić więcej. To możliwe i zrobisz to najskuteczniej właśnie za pomocą odpowiednio dobranych i wyeksponowanych treści.

 

Po trzecie bezpieczeństwo. Strona, którą wykonano w sposób „fabryczny” z systemowymi powiadomieniami wygląda jak jedna z wielu…no właśnie. Twoi klienci z pewnością mieli już do czynienia ze sklepami, w których próżno szukać obecności prawdziwego właściciela. Często takie sklepy okazują się fałszywymi biznesami z siedzibami na końcu świata. Spraw, żeby w przypadku Twojej marki nie było tego typu wątpliwości, a w PrestaShop możesz to zrobić w bardzo prosty sposób.

Jak działać kreatywnie w PrestaShop?

Musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań! Przeczytaj więcej i sprawdź, jak skutecznie komunikować się z klientami za pomocą kreatywnych wdrożeń w PrestaShop.

Jaka jest Twoja grupa docelowa?


To podstawowe pytanie, które pozwoli Ci określić kierunek działań w zakresie marketingu, sprzedaży i usług – a w tym przypadku także tworzenia treści. Wybór grupy docelowej jest kluczowy dla sukcesu biznesu e-commerce, ponieważ pozwala skupić się na potrzebach i preferencjach klientów, a tym samym zwiększa Twoje szanse na sprzedaż i lojalność klientów.

 

Aby określić grupę docelową, dobrze jest zbadać rynek, na którym działasz, a także swoją ofertę produktów lub usług. Zastanów się, jakie grupy ludzi są zainteresowane Twoim asortymentem, jakie problemy chcą rozwiązać, a także jakie są ich preferencje i zwyczaje zakupowe. Niezbędne mogą okazać się także analizy konkurencji oraz danych demograficznych, takich jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania potencjalnych klientów.

 

Takie dane pozwolą Ci utożsamić się z potencjalnym klientem i dopasować komunikację do jego osobowości – a to wielki krok na drodze do wzajemnego zaufania i…sympatii.

Zobacz jak na poniższy komunikat mogą zareagować odbiorcy marki – młode kobiety:

Baner dla marki odzieżowej wykorzystujący bliską relację z klientkami w formie bezpośredniej treści

Z naszego doświadczenia wynika, że całkiem entuzjastycznie. A teraz zastanów się, jak na podobny komunikat mogliby zareagować odbiorcy innej marki:

Baner z tekstem, który w odniesieniu do odbiorców płci męskiej brzmi karykaturalnie

Czy już widzisz różnicę?

Jaka jest strategia komunikacji dla Twojej marki?


Prowadzenie sklepu internetowego wymaga opracowania skutecznej strategii komunikacji. To kluczowe dla sukcesu w e-commerce, ponieważ pozwala na budowanie relacji z Twoimi klientami. Dzięki dobrej komunikacji masz dużą szansę na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży. Dlatego zastanów się, czy Twoja strategia komunikacji i wykorzystywane narzędzia są skuteczne i docierają do odpowiedniej grupy docelowej.

 

Podstawowym elementem strategii komunikacji jest dobór odpowiednich kanałów i narzędzi. Właściciele sklepów internetowych PrestaShop powinni zastanowić się, gdzie ich grupa docelowa najczęściej przebywa w sieci oraz jakie narzędzia komunikacyjne są najskuteczniejsze.

 

Do najpopularniejszych kanałów należą media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Pinterest czy TikTok, ale warto także rozważyć kampanie mailingowe, reklamy w wyszukiwarkach czy współpracę z influencerami.

 

Oprócz kanałów, ważnym elementem strategii komunikacji jest określenie tonu i sposobu przekazu. O tym właśnie jest ten artykuł!

Warto także pamiętać, że kluczem do skutecznej komunikacji jest regularność i spójność przekazu. Komunikacja powinna być prowadzona regularnie, z zachowaniem spójności stylistycznej i tematycznej.    

 

PrestaShop to platforma, która oferuje Ci wiele modułów tak pomocnych przy kreowaniu spójnego przekazu. Jeśli opracujesz odpowiedni język i kreatywne treści – sukces komercyjny jest o krok.

 

Tutaj przykład komunikowania miękkości i naturalności produktów bawełnianych – temat niezmiernie ważny dla grupy docelowej, co wykazały nasze badania.

Baner z ręcznikami z bawełny i wizualizacją tej rośliny

Żartobliwa gra słów dopasowana do „wyluzowanej” grupy odbiorców.

Baner z urządzeniem do ściemniania oświetlenia we wnętrzu

Nie każdy lubi zwrot „Kochana”, ale klientki tej marki chętnie używają go w komunikacji. Odpowiedzieliśmy tym samym:

Licznik do końca promocji w sklepie odzieżowym online

Tym komunikatem podkreślamy eksperckość marki, oraz zaplecze techniczne:

Baner, którego treść ma za zadanie podkreślić eksperckość marki zajmującej się obróbką drewna

Zapis na newsletter dla branży oświetleniowej? Pstryk i gotowe!

Przycisk z zapisem do newslettera wykorzystujący grę słów pasującą do branży oświetleniowej

Jak wyciągnąć kreatywne smaczki lingwistyczne dla Twojej marki?

Kreatywna burza mózgów jest doskonałym sposobem na znalezienie nowych pomysłów i rozwiązań. Oto kilka kroków, które pomogą Ci w przeprowadzeniu skutecznej burzy mózgów i znalezieniu ciekawych pomysłów lingwistycznych. Dzięki rozwiązaniom dostępnym w PrestaShop z łatwością wprowadzisz je między półki swojego sklepu online.

  1. Wybierz odpowiednie miejsce i czas: Burza mózgów wymaga skupienia uwagi i wolnej atmosfery. Wybierz miejsce, w którym pracownicy będą czuć się swobodnie i zrelaksowani. Upewnij się również, że mają wystarczająco dużo czasu na przeprowadzenie burzy mózgów.

  2. Ustal cel: Przed rozpoczęciem burzy mózgów warto określić cel i temat, który ma być omawiany. Jeżeli szukacie rozwiązań lingwistycznych, to musicie się skupić na słowach określających Waszą markę i jej produkty, a nie pomysłach na konkursy w mediach społecznościowych. To może być dopiero kolejny etap.

  3. Zachęć do wyrażania myśli: Burza mózgów polega na swobodnym wyrażaniu myśli i pomysłów. Zachęć uczestników do dzielenia się swoimi pomysłami, nawet jeśli na pierwszy rzut oka wydają się one nierealne czy niepraktyczne.

  4. Zapisuj wszystko: Zapisuj wszystkie pomysły, słowa i skojarzenia, które pojawią się podczas burzy mózgów. Można to zrobić na tablicy, flipcharcie lub w specjalnym programie komputerowym. Dzięki temu nie utracisz żadnego pomysłu i będziesz mógł do nich powrócić w przyszłości.

  5. Wykorzystaj techniki asocjacyjne: Aby znaleźć ciekawe pomysły lingwistyczne, warto wykorzystać techniki, które polegają na łączeniu ze sobą różnych słów, pojęć i skojarzeń. Można np. połączyć ze sobą dwa zupełnie różne słowa i zastanowić się, jakie pomysły i skojarzenia pojawiają się na skrzyżowaniu tych dwóch pojęć.

  6. Analizuj i selekcjonuj: Po przeprowadzeniu burzy mózgów warto przeanalizować zebrane pomysły i wybrać te najciekawsze i najbardziej obiecujące. Takie „złoto” wykorzystaj przy tworzeniu materiałów na stronę swojego sklepu.

Burza mózgów może dostarczyć wiele ciekawych pomysłów lingwistycznych, które pozwolą wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji. Jeżeli masz na swoim pokładzie ambitną ekipę kreatywną – pozwól im pokazać swój pełny potencjał!

Jak najlepiej wykorzystać kreatywne treści z pomocą PrestaShop?

Implementuj kreatywne rozwiązania na każdym etapie ścieżki Twojego klienta.

 

Strona sklepu – tak! Mamy tu na myśli zarówno stronę główną, jak i kartę produktu, czy koszyka.

 

Komunikacja sprzedażowa …i nie tylko. Odpowiednio dopasowane treści prowadzą Twojego klienta za rękę, od momentu wyboru produktu, poprzez dodanie do koszyka i (najczęściej) finalizację zakupu. Co zrobić, jeśli w koszyku dochodzi jednak do rezygnacji z zakupu?

 

To temat na osobne opowiadanie i problem zależny od kliku czynników. Ale możemy Ci zdradzić, że i tutaj treści (zwłaszcza te kreatywne) są w stanie odwrócić bieg zdarzeń. Siła perswazji za pomocą słowa jest naprawdę niesamowita.

 

Dlatego jeśli posiadasz sklep na platformie PrestaShop, otul swoich klientów treściami, które chwytają za serce i otwierają portfele.

zobacz także

5 powodów porzucania koszyków w Twoim sklepie i 5 rozwiązań, by temu zaradzić

Czy kiedykolwiek robiłeś zakupy online i dodałeś przedmioty do koszyka, tylko po to, by…

Czytaj więcej

Akcje świąteczne, które zwiększą sprzedaż w Twoim e-commerce

Okres Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku, w którym odczuwamy szczególnie magiczną…

Czytaj więcej

10 błędów Black Friday, które rujnują Twój biznes

Black Friday to nie tylko wyjątkowa okazja dla konsumentów, ale również wyzwanie dla właścicieli…

Czytaj więcej