Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
20 kwietnia 2023
Przywiązujesz wagę do kreatywnych treści w swoim sklepie internetowym PrestaShop? A czy wiesz, że odpowiednio dobrane słowa mogą znacząco wpłynąć na konwersję? Dowiedz się więcej i wykorzystaj możliwości, jakie PrestaShop oferuje w temacie treści dla sklepów online.
Wiesz, że zdarzyło nam się wypuścić kota na stronie sklepu naszego klienta?! Kot zwany był Kotem Rabatowym i rozdawał kody zniżkowe. Klienci tego sklepu zoologicznego to osoby pozytywnie nastawione do świata i obdarzone poczuciem humoru, dlatego pozwoliliśmy sobie na jeszcze więcej lingwistycznej swobody!
I powiemy Ci szczerze, że właścicielom marki to się naprawdę opłaciło.
Kreatywne treści w sklepach PrestaShop to temat, który może wydawać się błahy. Popisy dobrego copywritera. Ot, ozdobniki, drobnostki, „bajery”, które nijak się mają do sprzedaży. Czyżby? Przekonaj się, że personalizacja w Twojej komunikacji z klientami przynosi konkretne korzyści.
PrestaShop oferuje wiele rozwiązań, które możesz kreatywnie modyfikować. Jeżeli pozwolisz podziałać utalentowanym grafikom i copywriterom – Twój sklep naprawdę na tym skorzysta.
Zaczęliśmy od mrugnięcia w kierunku właścicieli kotów. Jeśli jednak sklep sprzedaje również karmę dla psów to można podejść do tematu nieco inaczej:
Działania kreatywne to nie tylko fantastyczna zabawa, ale i sposób na skuteczne pozycjonowanie Twojej marki. To niezwykle ważne, aby pokazać, że sklep ma osobowość! Poza tym, odpowiednie treści potrafią zmienić percepcję klientów, a to istotne zwłaszcza w przypadku cen, których nie jesteś w stanie obniżyć.
Moduł zapisu na newsletter nadaje się do pełnej personalizacji i warto go wykorzystać, jako dodatkowy wyróżnik na tle konkurencji. Ale PrestaShop to jeszcze więcej okazji, aby odważnie zadziałać z treściami.
Zobacz jak podchodzimy do tematu w branży zoologicznej. Tu nawet niewinny button z napisem „szukaj!” nabiera wyjątkowego znaczenia!
Jakie jeszcze możliwości oferuje Presta w kwestii personalizacji treści? Możesz zaprojektować banery, czy też paski ofertowe. Wszystko, co sprawi, że Twoja marka przyciągnie uwagę i zostanie zapamiętana zależy więc od Twoich copywriterów.
Po pierwsze wspomniana już personalizacja – trafienie w sedno i wywołanie odpowiedniej reakcji. Twoi klienci uśmiechają się, czytając ofertę i mają poczucie, że po drugiej stronie siedzi człowiek, myślący podobnie do nich.
Po drugie pozycjonowanie. Chcesz prowadzić biznes z wyższej półki nie walcząc z konkurencją obniżkami? Pokaż, że za Twoje produkty warto zapłacić więcej. To możliwe i zrobisz to najskuteczniej właśnie za pomocą odpowiednio dobranych i wyeksponowanych treści.
Po trzecie bezpieczeństwo. Strona, którą wykonano w sposób „fabryczny” z systemowymi powiadomieniami wygląda jak jedna z wielu…no właśnie. Twoi klienci z pewnością mieli już do czynienia ze sklepami, w których próżno szukać obecności prawdziwego właściciela. Często takie sklepy okazują się fałszywymi biznesami z siedzibami na końcu świata. Spraw, żeby w przypadku Twojej marki nie było tego typu wątpliwości, a w PrestaShop możesz to zrobić w bardzo prosty sposób.
Aby działać kreatywnie w PrestaShop, najpierw odpowiedz sobie na kilka kluczowych pytań. Zastanów się, jak chcesz komunikować się z klientami i jakie rozwiązania najlepiej pasują do Twojej strategii.
To podstawowe pytanie, które pozwoli Ci określić kierunek działań w zakresie marketingu, sprzedaży i usług – a w tym przypadku także tworzenia treści. Wybór grupy docelowej jest kluczowy dla sukcesu biznesu e-commerce, ponieważ pozwala skupić się na potrzebach i preferencjach klientów, a tym samym zwiększa Twoje szanse na sprzedaż i lojalność klientów.
Aby określić grupę docelową, dobrze jest zbadać rynek, na którym działasz, a także swoją ofertę produktów lub usług. Zastanów się, jakie grupy ludzi są zainteresowane Twoim asortymentem, jakie problemy chcą rozwiązać, a także jakie są ich preferencje i zwyczaje zakupowe. Niezbędne mogą okazać się także analizy konkurencji oraz danych demograficznych, takich jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania potencjalnych klientów.
Takie dane pozwolą Ci utożsamić się z potencjalnym klientem i dopasować komunikację do jego osobowości – a to wielki krok na drodze do wzajemnego zaufania i…sympatii.
Zobacz jak na poniższy komunikat mogą zareagować odbiorcy marki – młode kobiety:
Z naszego doświadczenia wynika, że całkiem entuzjastycznie. A teraz zastanów się, jak na podobny komunikat mogliby zareagować odbiorcy innej marki:
Czy już widzisz różnicę?
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga opracowania skutecznej strategii komunikacji. To kluczowe dla sukcesu w e-commerce, ponieważ pozwala na budowanie relacji z Twoimi klientami. Dzięki dobrej komunikacji masz dużą szansę na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży. Dlatego zastanów się, czy Twoja strategia komunikacji i wykorzystywane narzędzia są skuteczne i docierają do odpowiedniej grupy docelowej.
Podstawowym elementem strategii komunikacji jest dobór odpowiednich kanałów i narzędzi. Właściciele sklepów internetowych PrestaShop powinni zastanowić się, gdzie ich grupa docelowa najczęściej przebywa w sieci oraz jakie narzędzia komunikacyjne są najskuteczniejsze.
Do najpopularniejszych kanałów należą media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Pinterest czy TikTok, ale warto także rozważyć kampanie mailingowe, reklamy w wyszukiwarkach czy współpracę z influencerami.
Oprócz kanałów, ważnym elementem strategii komunikacji jest określenie tonu i sposobu przekazu. O tym właśnie jest ten artykuł!
Warto także pamiętać, że kluczem do skutecznej komunikacji jest regularność i spójność przekazu. Komunikacja powinna być prowadzona regularnie, z zachowaniem spójności stylistycznej i tematycznej.
PrestaShop to platforma, która oferuje Ci wiele modułów tak pomocnych przy kreowaniu spójnego przekazu. Jeśli opracujesz odpowiedni język i kreatywne treści – sukces komercyjny jest o krok.
Tutaj przykład komunikowania miękkości i naturalności produktów bawełnianych – temat niezmiernie ważny dla grupy docelowej, co wykazały nasze badania.
Żartobliwa gra słów dopasowana do „wyluzowanej” grupy odbiorców.
Nie każdy lubi zwrot „Kochana”, ale klientki tej marki chętnie używają go w komunikacji. Odpowiedzieliśmy tym samym:
Tym komunikatem podkreślamy eksperckość marki, oraz zaplecze techniczne:
Kreatywna burza mózgów jest doskonałym sposobem na znalezienie nowych pomysłów i rozwiązań. Oto kilka kroków, które pomogą Ci w przeprowadzeniu skutecznej burzy mózgów i znalezieniu ciekawych pomysłów lingwistycznych. Dzięki rozwiązaniom dostępnym w PrestaShop z łatwością wprowadzisz je między półki swojego sklepu online.
Burza mózgów może dostarczyć wiele ciekawych pomysłów lingwistycznych, które pozwolą wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji. Jeżeli masz na swoim pokładzie ambitną ekipę kreatywną – pozwól im pokazać swój pełny potencjał!
Implementuj kreatywne rozwiązania na każdym etapie ścieżki Twojego klienta.
Strona sklepu – tak! Mamy tu na myśli zarówno stronę główną, jak i kartę produktu, czy koszyka.
Komunikacja sprzedażowa …i nie tylko. Odpowiednio dopasowane treści prowadzą Twojego klienta za rękę, od momentu wyboru produktu, poprzez dodanie do koszyka i (najczęściej) finalizację zakupu. Co zrobić, jeśli w koszyku dochodzi jednak do rezygnacji z zakupu?
To temat na osobne opowiadanie i problem zależny od kliku czynników. Ale możemy Ci zdradzić, że i tutaj treści (zwłaszcza te kreatywne) są w stanie odwrócić bieg zdarzeń. Siła perswazji za pomocą słowa jest naprawdę niesamowita.
Dlatego jeśli posiadasz sklep na platformie PrestaShop, otul swoich klientów treściami, które chwytają za serce i otwierają portfele.
Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday: strategie i pomysły
Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu marketingowym i przyciąga setki tysięcy…
10 błędów Black Friday, które rujnują Twój biznes
Black Friday to nie tylko wyjątkowa okazja dla konsumentów, ale również wyzwanie dla właścicieli…
PrestaShop 9 – co przyniesie najnowsza wersja?
Jako specjaliści w dziedzinie e-commerce, jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego rozwoju i innowacji. W momencie…